بررسی قیمت پایه محصولات شیمیایی

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۳۵

بررسی قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ 11 و 18 تیرماه نشان می‌دهد که برخی از کالاها روندی افزایشی و برخی دیگر با کاهش روبه‌رو شده‌اند.

بر این اساس، بیشترین افزایش قیمت در گروه شیمیایی‌ها متعلق به متانول با 3.1 درصد رشد است، این کالا از رقم 764 تومان به 788 تومان رسیده است.

در رتبه بعدی افزایش قیمت‌ها، ایزوبوتانول با 2.7درصد رشد قرار دارد، همچنین دی اتیلن گلایکول با 2درصد رشد نسبت به هفته قبل به میزان 26 تومان گران شده است. همچنین نرمال بوتانول نیز با 1.9 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شده و به رقم 2هزار و 731 تومان رسیده است. در ادامه منواتیلن گلایکول، دی اتیل هگزانول، سودمایع، اورتوزایلین و اسیدترفتالیک نیز روندی افزایشی داشته و نسبت به هفته قبل با رشد قیمت روبه‌رو شدند.

در همین حال تعدادی از کالاهای شیمیایی نیز نسبت به هفته قبل روندی کاهشی داشتند. در همین حال افت قیمت گازپروپان، بوتان و LPG به ترتیب 9، 5 و 6 درصد نسبت به هفته قبل بود. از سوی دیگر آروماتیک سنگین، بنزن، اوره صنعتی، اسیداستیک، زایلین مخلوط و پارازایلین نیز روندی نزولی داشتند. بطوری که آروماتیک سنگین با 1 درصد کاهش نسبت به هفته قبل به رقم یک هزار و 827 تومان رسید. بنزن 6 تومان نسبت به هفته قبل ارزان شد. اوره صنعتی و اسیداستیک نیز به ترتیب 14 و 40 تومان افت قیمت داشتند. همچنین زایلین مخلوط و پارازایلین نیز به ترتیب با افت 14 و 2 تومانی نسبت به هفته قبل روبه‌رو شدند.

 

 

ارسال نظر