معاملات 1.7 میلیاردی بازار مشتقه بورس انرژی

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۲۹

ارزش کل معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران در آخرین روز هفته(چهارشنبه) به یک میلیارد و 733میلیون تومان رسید.  به گزارش«تعادل» به نقل از بورس انرژی ایران در معاملات چهارشنبه(یازدهم مرداد ماه) بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 2میلیون و 657 هزار قرارداد معادل 23میلیون و 970هزار کیلووات ساعت به ارزش 868 میلیون تومان بود.  همچنین در تابلو سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یک سال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نماد ستاره 961، 3282 قرارداد با ارزش 835 میلیون تومان معامله شد. در آغاز جلسه معاملاتی چهارشنبه نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه دهم شهریور ماه گشایش یافت. همچنین در پایان جلسه معاملاتی دیروز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم‌باری روزانه پانزدهم تا هجدهم مرداد ماه متوقف و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.

براساس این گزارش، ارزش معاملات بازار سرمایه(شامل سهام، اوراق و آتی و مشتقه) در بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی از 196میلیارد تومان در سال 1391 به 190میلیارد تومان در سال 1395 رسید.

در بورس انرژی ایران 3 بازار فیزیکی، مشتقه و فرعی وجود دارد که در بازار فیزیکی کالاهای پذیرفته شده در بورس، در بازار مشتقه اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای پذیرفته شده معامله و در بورس فرعی کالاهای تک محموله‌یی معامله می‌شود. چهارم مرداد ماه مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: ارزش معاملات بورس انرژی در تیر ماه به 256میلیارد تومان رسید که رشد 83 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت کرد.

 

ارسال نظر