بررسی قیمت‌های جدید محصولات پلیمری و شیمیایی

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۵۶

 مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ ۲۸و ۱۱تیر ماه نشان می‌دهد که اکثر کالاها با افزایش محدود قیمت رو به رو شده‌اند.

به گزارش«تعادل» به نقل از بورس کالای ایران، بیشترین افزایش قیمت متعلق به استایرن بوتادین رابرهای تیره و روشن با 2.7و 2.5درصد رشد است.

 این کالاها به ترتیب با ۱۲۷و ۱۲۴تومان افزایش قیمت نسبت به دو هفته قبل رو به رو شده‌اند. در رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت‌ها پلی استایرن‌های معمولی و مقاوم با 0.7درصد رشد قرار دارند. این کالاها به ترتیب ۳۶و ۳۸تومان نسبت به دو هفته قبل افزایش قیمت داشتند. پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی نیز با 0.7درصد افزایش نسبت به دو هفته قبل قرار رو به رو شدند. پلی اتیلن سنگین اکستروژن نیز 0.7درصد نسبت به دو هفته قبل افزایش قیمت داشت. این کالا از رقم ۴هزار و ۱۲۰تومان به ۴هزار و ۱۴۹تومان رسید. همچنین پلی اتیلن‌های ترفتالات گرید بطری نیز نسبت به دو هفته قبل 0.6درصد رشد قیمت داشتند به طوری که گرید ۷۸۱ با ۲۲تومان، گرید ۷۸۵با ۲۱تومان، گرید ۸۲۱ با ۲۳تومان و گرید ۸۲۵ نیز با ۲۲تومان رشد نسبت به دو هفته قبل رو به رو شدند. پی وی سی‌ها نیز با افزایش 0.4درصدی نسبت به دو هفته قبل رو به رو شدند به طوری که گرید۵۷، ۶۰ و ۷۰ به میزان ۱۶تومان و گرید ۶۵ نیز ۱۵تومان رشد قیمت داشتند. کمترین رشد قیمت‌ها هم متعلق به پلی اتیلن‌های سنگین تزریقی و دورانی با 0.1درصد رشد است. این کالاها با ۶ و ۷تومان افزایش قیمت نسبت به دو هفته قبل رو به رو شدند. در محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی قیمت دلار با رشد 0.8درصدی نسبت به دو هفته قبل به رقم ۳هزار و ۷۵۴تومان

رسید.

 افت و خیز قیمت پایه شیمیایی‌ها

همچنین بررسی قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۲۸خرداد و ۱۱تیر ماه نشان می‌دهد که برخی از محصولات با کاهش و برخی دیگر هم با افزایش روبه‌رو شده‌اند. بیشترین کاهش قیمت در گروه پلیمری‌ها متعلق به اوره صنعتی با 6.1 درصد افت است. این کالا از رقم ۷۲۰به ۶۷۵ تومان رسیده است. در رتبه بعدی هم اسیداستیک با 5.3 درصد کاهش قرار دارد این کالا از رقم یک هزار و ۵۲۷ تومان به یک هزار و ۴۴۶تومان رسیده است. آروماتیک سنگین نیز نسبت به دو هفته قبل 2.5درصد کاهش قیمت داشته است. این کالا ۴۹تومان ارزان شد.

 اوره پریل، زایلین مخلوط و پارازایلین نیز روندی نزولی داشته‌اند. در همین حال بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به متانول با 2.3درصد رشد است، این کالا ۱۷تومان نسبت به دو هفته قبل گران شده است.

همچنین در رتبه دوم هم نرمال بوتانول با 1.4درصد رشد قرار دارد، این کالا از ۲هزار و ۶۴۱ تومان به ۲هزار و ۶۷۹ تومان رسیده است. همچنین دی اتیلن گلایکول و منواتیلن گلایکول نیز روندی مثبت داشتند به طوری که به ترتیب ۲۴و ۱۵تومان نسبت به دو هفته قبل افزایش قیمت داشتند. همچنین سود مایع، اورتوزایلین، کریستال ملامین، دی اتیل هگزانول و اسیدترفتالیک نیز نسبت به دو هفته قبل روندی افزایشی داشتند. در محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی نرخ دلار با 0.8درصد افزایش به رقم ۳هزار و ۷۵۴تومان رسیده است.

 

ارسال نظر