ادامه اجرای سیاست قیمت تضمینی جو در بورس کالا

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۹۴

29 خرداددر سال گذشته شبکه تعاونی‌های استان همدان ۱۳۳هزار تن جو را با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری کرد که در بورس کالا عرضه شد. به گزارش «تعادل» به نقل از فارس، مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه زمینه برای خرید تضمینی گندم در استان فراهم شده و تعاونی‌ها آمادگی خرید را دارند، گفت: ۷۹ مرکز اصلی و فرعی برای خرید تضمینی درنظر گرفته شده است. رضا عباسی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره گندم ۳۴۴هزار تن خواهد بود، ادامه داد: بخشی از ظرفیت سیلوهای صنعتی استان به ذخیره گندم خریداری شده در سال گذشته اختصاص یافته است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: امسال بخشی از گندم خریداری شده در فضاهای باز ذخیره‌سازی خواهد شد تا در فرصت مناسب به مراکز اصلی تحویل داده شود. وی با بیان اینکه در سال گذشته کل گندم خریداری شده استان ۵۳۳ هزار و ۴۴۷تن بوده است، افزود: تعاون روستایی از این مقدار ۲۸۵ هزار و ۶۰۹ تن را خریداری کرده که ارزش ریالی آن ۳۶۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه با شیوه عرضه محصولات در بورس کالای ایران شفافیت در حوزه خرید و فروش افزایش می‌یابد، ادامه داد: امسال نیز فروش جو به‌وسیله بورس کالا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شبکه تعاونی‌های استان همدان ۱۳۳هزار تن جو را با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری کرد که در بورس کالا عرضه شد، تصریح کرد: امسال خرید گندم در چند استان به صورت قیمت تضمینی انجام می‌شود اما در همدان همچنان خرید تضمینی گندم ادامه دارد اما جو با سیاست قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.

 

ارسال نظر