یک پیشنهاد جدید به سازمان بورس

۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۱۵:۵۱:۰۵
کد خبر: ۱۹۶۸۸۹
یک پیشنهاد جدید به سازمان بورس

محمود گودرزی ادامه داد: اگر بازار سهام روند خوبی را طی کند، باید نسبت به سال‌های گذشته تفاوتی داشته باشد و بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و بازار اولیه را تقویت کنیم. در بازار «سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» قرار نیست شرکت‌ها پذیرش شوند؛ بلکه به عنوان مثال در این بازار جدید به تامین مالی شرکت‌های سهامی عام پروژه کمک خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، محمود گودرزی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مراسم عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت سیمان اردستان همچنین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: به طور کلی، عرضه‌های اولیه متناسب با شرایط بازار انجام می‌شود که امیدواریم سیمان اردستان نیز با قیمت جذاب عرضه و آغاز خوبی برای فرآیند پذیرش شرکت‌ها و عرضه‌های آنها باشد.

گودرزی عنوان کرد: رسالت اصلی بورس‌ها به عنوان بستر تامین مالی این است که بتوانند تمهیدات لازم را فراهم کنند تا جریان درآمدی وارد شرکت‌ها شود. به همین منظور و برای تقویت بازار اولیه پیشنهادی با موضوع ایجاد بازار «سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» به سازمان بورس ارائه شده است.

وی افزود: اگر بازار سهام روند خوبی را طی کند، باید نسبت به سال‌های گذشته تفاوتی داشته باشد و بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و بازار اولیه را تقویت کنیم.

به گفته مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران؛ در بازار «سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» قرار نیست شرکت‌ها پذیرش شوند؛ بلکه به عنوان مثال در این بازار جدید به تامین مالی شرکت‌های سهامی عام پروژه کمک خواهد شد و شرکت‌هایی که شرایط جذابی دارند و مجوزهای لازم را از سازمان اخذ کرده باشند، تامین مالی می‌شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: در مورد عرضه اولیه شرکت‌ها نیز چند ماهی است پیگیری‌های روزانه و هفتگی برای پذیرش شرکت‌های بزرگی همانند ایرانسل در حال انجام است و در هفته گذشته جلسات مختلفی برگزار شد. امیدواریم طی هفته‌های آتی پس از اینکه مدارک لازم به بورس تهران ارسال شد، فرآیند پذیرش این شرکت نیز انجام شود.

گودرزی یادآور شد؛ چندین شرکت از صنایع مختلف همچون هلدینگ سرمایه‌گذاری تدبیر و یک شرکت از مجموعه غدیر که در حوزه معدنی و فولاد فعالیت می‌کند، برای پذیرش آماده هستند؛ که متناسب با شرایط بازار، درباره عرضع آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران درباره افزایش دامنه نوسان نیز گفت: افزایش دامنه نوسان مطابق دستورالعمل به پیشنهاد بورس تهران و فرابورس ایران به سازمان بورس ارائه می‌شود و تصمیم‌گیری نهایی با هیات مدیره سازمان بورس است.

وی گفت: تا پایان دقیق ارزیابی‌ها در هیات مدیره بورس تهران، زمینه برای ارائه گزارش فراهم نیست. اگر به جمع‌بندی لازم دست یابیم، پیشنهاد افزایش دامنه نوسان به سازمان بورس ارائه می‌شود.

 

ارسال نظر