اخبار

۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - ۰۱:۵۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۴۴۳۴

چند پژو ۲۰۷ در بورس فروخته شد؟

تسنیم| براساس اعلام ایران خودرو 30 آبان ماه 1000 دستگاه پژو 207 دستی سفید را در بورس کالا عرضه خواهد شد.این خودرو دارای فرمان برقی و رنگ سفید است و هرکد ملی (حقیقی) مجاز به ثبت سفارش روی یک دستگاه خودرو است. همچنین خریداران باید شرایط سنی 18 سال تمام را داشته و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شده‌اند امکان ثبت سفارش ندارند. «حداقل درصد عرضه در بورس کالا 100 درصد تولید سالانه (پس از کسر فروش خارج از بورس کالا: شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده) معادل 52 هزار و 500 دستگاه تعیین شده است». این خودرو با قیمت پایه 187 میلیون و 400 هزار تومان عرضه خواهد شد و تحویل آن سه ماهه بوده و 30 بهمن به خریداران تحویل داده می‌شود. خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت به آدرس وب‌سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس اینجا اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع‌رسانی می‌شود. علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های زیر اقدام کنند. هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ 43 میلیون و 713 هزار و 100 ریال به علاوه 13 درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود. درصورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا پنج روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

مرحله جدید فروش لاماری

عرضه خودرو در بورس کالا به مرحله جدیدی از خود رسیده و به نوعی رونق بورس کالایی بیشتر شده است. به واسطه همین موضوع هر هفته شاهد عرضه‌های جدید در بورس کالا هستیم. مدل ۱۴۰۱ کراس اوور لاماری ایما در درآخرین طرح فروش شرکت آرین پارس موتور به قیمت یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان به فروش رسید و بر این اساس، شرکت آرین موتور در نظر دارد تا در روز سه شنبه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۱ دومین مرحله عرضه این خودرو را در بورس اجرا نماید. به نقل از بیدار بورس، لازم به ذکر است در دور قبلی عرضه در بورس کالا که ابتدای آبان ماه برگزار گردید، تعداد ۲۰۰ دستگاه کراس اوور لاماری ایما در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه گردید که با استقبال خریداران محترم همراه بود. در برنامه جدید عرضه این خودرو در بورس، همچنان هر کد ملی تنها مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ فوق و برای یک دستگاه خودرو می‌باشد و صدور سند و شماره‌گذاری خودرو فقط به نام شخص خریدار انجام خواهد شد. خریداران محترم ملزم به ایجاد و تکمیل پرونده شخصی و واریز وجه هزینه‌های ۹ درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها برای بیمه شخص ثالث، پلاک، مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض شهرداری می‌باشند که باید همزمان با تسویه اصل مبلغ واریز نمایند. لازم به یاداوری است که تمامی هزینه‌های خرید خودرو لاماری ایما از بورس کالا باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی «شخصی خریدار» انجام و به حساب شرکت آرین پارس موتور از طریق وب گاه و درگاه پرداخت الکترونیک واریز شود.

زیرساختارهای صعود بورس فراهم است

بورسان| محسن موسوی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی آمادگی بورس تهران برای شروع یک روند صعودی پایدار پرداخت گفت: یکی از دلایل شروع موج صعودی جدید، رقابتی بود که برای خرید بلوک سهام شرکت خلیج فارس صورت گرفت و به نوعی این سیگنال را به بازار مخابره کرد که شرکت‌ها از موجودی نقد و دارایی مناسبی برخوردار هستند که تاکنون پارک شده بودند و اکنون می‌توانند با ورود دوباره به بازار سهام، بورس تهران را به یک مدار صعودی جدید هدایت کنند. وی افزود: همچنین افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها هم در رشد بازار بی‌تاثیر نبوده است. این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بازار سرمایه از لحاظ ساختاری آماده صعود است، عنوان کرد: بازار سرمایه اعداد بزرگی را تجربه کرده و حجم سرمایه‌گذاری و خرید و فروش روزانه بالایی داشته است. بنابراین، بورس زیرساخت‌های لازم برای رشد را دارد و فقط باید متغیرهای آن تثبیت شود تا مسیر بازار به سمت و سوی مثبت پیش برود. به گفته موسوی؛ بازار پتانسیل رشد را دارد اما ریسک‌های سیاسی، بودجه‌ای و... وجود دارد که نمی‌توان از آن پرهیز کرد. با توجه به فصل بودجه اخبار مثبت و منفی هم تاثیر بسیاری بر بازار دارد اما بازار سرمایه مستعد رشد است. این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های دولت به نظر می‌رسد کسری بودجه برای سال آینده بیشتر از سال جاری باشد بنابراین دولت باید بهترین روش را برای جبران کسری بودجه در پیش گرفته و آن را پوشش دهد. وی معتقد است که احتمال تکرار تجربه تلخ سال ۹۹ دور از ذهن است زیرا دولت، سازمان بورس و ارکان‌های مربوطه، با آگاهی بیشتری روند بورس را دنبال می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد که در مسیر صعودی یا نزولی، شتاب سال ۹۹ و پس از آن تجربه شود.

 

ارسال نظر