شاخص کل 1.6 میلیونی شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۰۱:۵۶:۴۲
کد خبر: ۱۸۹۱۰۸

بورس دیروز افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۶۰۶ هزار واحد رسید. در این روز شاخص کل پس از دو سال، رکورد شکست و وارد کانال 1.6 میلیونی شد اما شاخص هم‌وزن روند اصلاحی به خود گرفت.

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، روز سه‌شنبه شاخص کل هم‌وزن 0.31 درصد افت داشت و به محدوده ۴۴۷ هزار و ۸۱۳ واحدی رسید. معامله‌گران در این روز ۹۲۱ هزار و ۹۳۲ معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان انجام دادند.

در این روز نمادهای پارس، کگل، فولاد، کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای شپنا، خودور، شبندر، تاپیکو و خساپا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۶۹ واحدی به محدوده ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۴۵۸ هزار و ۲۱۸ معامله بود.

نمادهای کگهر، هرمز، صبا، ومهان، فجهان، فزر و کرمان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فرابورس، شرانل، بهپاک و غصینو نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای حگهر، کرمان، فزر، تجلی، فرابورس، ثرود و فجهان نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند. آخرین قیمت ۱۸۹ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آنها افزایش یافته و ۴۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۶۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی هزار و ۶۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد. بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه زراعت و خدمات وابسته، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی و بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد سپید، بپاس و شستا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به حگهر، کچاد و فزر معطوف بود. مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سپید ماکیان معادل ۷۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی حمل و نقل گهرترابر سیرجان با برتری ۴۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

 

ارسال نظر