بورس در کانال 1.5 میلیونی ماند

۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۰۲:۵۷:۱۹
کد خبر: ۱۸۸۴۳۹

چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه شاخص کل بورس با افت بیش از هشت هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود 0.22 درصد افزایش داشت. بورس روز چهارشنبه کاهش ۸۱۸ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید. همچنین شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد فولاد با محدودیت نوسان قیمت امروز بازگشایی شد.

ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۱۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۷درصد یعنی ۸۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد. بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «سرمایه‌گذاری‌ها» به نفع حقیقی‌ها تمام شد. سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شتران» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتوصا»، «خساپا» و «وپارس» معطوف بود.

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، دیروز شاخص کل هم‌وزن 0.22 درصد رشد داشت و به محدوده ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحدی رسید. معامله‌گران در این روز ۶۱۶ هزار و ۲۸۲ معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۹۸ میلیارد تومان انجام دادند. در آخرین روز کاری هفته نمادهای فولاد، وپارس، وبانک، فارس، خودور، تاپیکو، خگستر و ونوین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای پارسان، شبندر، نوری، شستا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

    شاخص فرابورس افت کرد

در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با کاهش ۲ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۶۲ هزار ۹۶۴ معامله بود. در این روز نمادهای شگویا، زاگرس، ومهان، شاوان، ارفع، غصینو و فرابورس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای صبا، اتکای، مادیرا و پخش نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای کرمان، تلیسه، تجلی، قچار، فرابورس، وکبهمن و ثتران نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند. آخرین قیمت ۱۱۹ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آنها افزایش یافته و ۸۴ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود شش هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان رسید.

افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۳ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۳ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۲۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۳۰ میلیارد تومان بود.

 

ارسال نظر