ارزش سرخابی‌ها مشخص شد

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۰۵:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۸۶۹۳۶

حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی بعد از پایان نشست مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در وزارت اقتصاد گفت: ارزش‌گذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال در این جلسه به تصویب رسید.

قربان‌زاده افزود: ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال ۲هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام شد. این ارزش‌گذاری رسمی کارشناسان دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به ویژه دارای نامشروط که لگوی این دو باشگاه است مورد تصویب اعضای هیات واگذاری قرار گرفت.او گفت: مقرر شد در مجامع این دو باشگاه در خصوص افزایش سرمایه از محل صرف سهام زیرنظر دولت مصوبه نهایی ارایه شود و بعد به‌طور مجدد در هیات واگذاری مطرح شود. عملا مردم می‌توانند با ارزشگذاری صورت گرفته است، در افزایش سرمایه دو باشگاه با فرآیندی که صورت گرفته است مشارکت داشته باشند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: پس از ثبت در سازمان بورس و درج در بازار پایه فرابورس مردم می‌توانند در این افزایش سرمایه مشارکت کنند. ان‌شاءالله تا هفته آینده و نهایتا هفته اول اسفند این اتفاق خواهد افتاد.قربان‌زاده افزود: تغییر در ترکیب سهامداری این ۲ باشگاه بررسی شد و در ۶ ماه آینده تا اواسط سال ۱۴۰۱ بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه هم واگذار می‌شود تا هم حکمرانی بهتری داشته باشیم و هم مشکل (AFC) و خطر حذف این دو باشگاه برطرف شود و این دو باشگاه بتوانند با قدرت در جام باشگاه‌های آسیا حاضر شوند.

    ۵  درصد سهام  برای هواداران باشگاه‌های سرخابی

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: رویکرد اصلی هیات واگذاری اولا شفافیت عملکردی این دو باشگاه است که به‌طور حتم کمک می‌کند این اتفاق پس از درج در بازار کاری فرابورس که همه اطلاعات این باشگاه‌ها در خصوص رویدادهای عمده مثل تعهدات و قراردادهایشان منتشر شود و طبیعتا حسابرسی بهتری در این خصوص صورت بگیرد.قربان‌زاده افزود: دوم اینکه مردم مشارکت می‌کنند و این مشارکت این اتفاق را تقویت می‌کند که این دو باشگاه با بررسی دقیقتری عملکرد هیات‌مدیره و مدیرعامل و قراردادهای این دو باشگاه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و نکته سوم اینکه استقلال مالی این دو باشگاه است.رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: طرح کسب و کار ارایه شده است به سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی تا موضوع کپی تلویزیونی و درآمدهای مستمر این دو باشگاه هم با توافقی که بین سازمان صدا و سیما، دو باشگاه و وزارت ورزش صورت می‌گیرد.او گفت: در جلسه امروز وزیر هم حضور داشت و نظرات خود را در خصوص مطرح کرد و تلاش می‌کنند با توسعه فرهنگ واگذاری این ۲ باشگاه‌ها مردم مشارکت داشته باشند و ضمن اینکه مقرر شد در جلسه آینده هیات واگذاری، گزارشی را سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر اینکه ۵ درصد سهام به هواداران دو باشگاه با تایید هیات‌مدیره دو باشگاه، ۵ درصد هم به همه بازیکنان، پیشکسوتان و کادر فنی همه ادوار باشگاه‌ها واگذار خواهد شد.

    معضل اصلی سرخابی‌ها  بدهی‌های مالیاتی است

قربان‌زاده افزود: بلوک‌های مدیریت مثل شرکت‌های تعاونی و... می‌توانند در تغییر ترکیب سهام داری در آینده مذاکره و در مزایده نهایی شرکت کنند.او در خصوص بدهی‌های میلیاردی که این دو باشگاه به اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: صورت‌های مالی این دو باشگاه شفاف و حسابرسی شده است، مجامع آنها هفته گذشته برگزار و تصویب شده است، مشخص است که این دو باشگاه چه میزان بدهی دارند و در آینده در خصوص درآمدزایی‌شان در سال ۱۴۰۱ که بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد برای این دو باشگاه پیش‌بینی شده، مورد بررسی قرار گرفته است. رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: در صورت‌های حسابرسی شده طبیعتا معضل اصلی این دو باشگاه بدهی‌های مالیاتی است که اصل جرایم و نوع مالیاتی که دارند محل صحبت و بحث است، در خصوص ماده 251 مکرر هم‌اکنون پرونده مالیاتی این دو باشگاه در حال بررسی است امکان کاهش بدهی مالیاتی آنها وجود دارد که به کاهش زیان دو باشگاه کمک می‌کند.

او افزود: امیدواریم با این مسیر بورسی شدن این دو باشگاه و مسیر مشارکت مردم و پولی که در قالب افزایش سرمایه از محل صرف سهام به باشگاه‌ها واریز می‌شود این پول به خزانه دولت نمی‌رود، پول در قالب اندوخته در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد که این مشکلات موجود را برطرف کند.

 

ارسال نظر