شاخص کل بازارسرمایه نزولی شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۰۱:۰۷:۱۹
کد خبر: ۱۸۵۴۲۳

شاخص کل بازار بورس در چهارمین روز کاری هفته یعنی سه‌شنبه، هفتم دی‌ماه با ۴۲۴ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۹۹ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات این روز بیش از پنج میلیارد و ۴۵۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک ‌هزار و ۹۷۶ واحد افزایش به ۳۶۷ هزار و ۳۶۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۲۴۳ واحد رشد به ۲۳۱ هزار و ۳۱ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۸۹ واحد و شاخص بازار دوم، یک ‌هزار و ۵۵۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این، در بین همه نمادها، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد «بوعلی» با ۲۵۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با نماد «کچاد» با ۲۴۹ واحد، پتروشیمی خراسان با نماد «خراسان» با ۲۴۴ واحد، صنایع شیمیایی ایران با نماد «شیران» با ۱۸۵ واحد، آلومینیوم ایران با نماد «فایرا» با ۱۶۶ واحد، بورس اوراق بهادار تهران با نماد «بورس» با ۱۵۴ واحد، ایران‌خودرو با نماد «خودرو» با ۱۵۰ واحد، گروه مپنا با نماد «رمپنا» با ۱۵۰ واحد و گروه دارویی برکت با نماد «برکت» با ۱۴۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.در مقابل فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» با یک‌هزار و ۲۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا» با ۸۵۲ واحد، ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» با ۶۰۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با نماد «فارس» با ۵۷۴ واحد، پتروشیمی پارس با نماد «پارس» با ۳۱۵ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر با نماد «کویر» با ۱۰۵ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین با نماد «تاپیکو» با ۸۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.برپایه این گزارش، در این روز شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا»، ایران‌خودرو با نماد «خودرو»، سایپا با نماد «خساپا»، ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی»، گروه دارویی برکت با نماد «برکت»، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با نماد «خگستر» و پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر» در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند.گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک‌ میلیارد و ۶۱۶ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

    فرابورس افزایشی شد

در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس بیش از ۱۰۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۸۲۹ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.در چهارمین روز کاری هفته شرکت بیمه پاسارگاد با نماد «بپاس»، صنعتی مینو با نماد «غصینو»، سنگ‌آهن گهرزمین با نماد «کگهر»، فرابورس ایران با نماد «فرابورس»، ریل پرداز نوآفرین با نماد «حآفرین»، صنایع مادیران با نماد «مادیرا»، تولید برق عسلویه مپنا با نماد «بمپنا»، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با نماد «شکام» و توکاریل با نماد با نماد «توریل» با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.همچنین پتروشیمی زاگرس با نماد «زاگرس»، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با نماد «صبا»، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با نماد «شبصیر»، پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا»، مجتمع جهان فولاد سیرجان با نماد «فجهان»، صنایع پتروشیمی تخت جمشید با نماد «شجم» و پالایش نفت لاوان با نماد «شاوان» تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

   تغییر روند سهام عدالت 

در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۳درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۷۷۲هزار تومان، ۲۴ میلیون و ۶۰هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۸۴۴هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۶۶۳هزار تومان رسیده است.

 

ارسال نظر