شاخص سبزپوش شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۰۵:۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۸۵۴۰۸
شاخص سبزپوش شد

شاخص کل بازار بورس در سومین روز معاملاتی هفته یعنی دوشنبه، ۶ دی ماه با ۱۶‌ هزار و ۳۰۲ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات این روز بیش از ۶ میلیارد و ۶۹۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج‌هزار و ۱۱۶ واحد افزایش به ۳۶۵ هزار و ۳۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه‌هزار و ۲۱۸ واحد رشد به ۲۲۹ هزار و ۸۲۸ واحد رسید.

 شاخص بازار اول، ۱۸هزار و ۱۳۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳‌هزار و ۳۵۲ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این، در بین همه نمادها، شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» با 2 هزار و ۹۰۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» با 2 هزار و ۸۵۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با نماد «کچاد» با یک‌هزار و ۱۵۲ واحد، ایران‌خودرو با نماد «خودرو» با ۶۴۱ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد «کگل» با ۵۷۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر» با ۵۳۷ واحد و پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» با ۴۸۸ واحد، سایپا با نماد «خساپا» با ۳۶۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با نماد «وغدیر» با ۳۶۰ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین با نماد «تاپیکو» با ۳۲۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با نماد «فارس» با ۲۱۵ واحد، پتروشیمی فناوران با نماد «شفن» با ۹۲ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر با نماد «کویر» با ۷۴ واحد، بانک خاورمیانه با نماد «وخاور» با ۶۲ واحد و بورس کالای ایران با نماد «کالا» با ۴۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند. برپایه این گزارش، در این روز شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا»، ایران‌خودرو با نماد «خودرو»، ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی»، پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر»، فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد»، معدنی کدما با نماد «کدما» و سایپا با نماد «خساپا “ در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک‌ میلیارد و ۹۸۸ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

    فرابورس افزایشی شد

در سومین روزکاری هفته شاخص فرابورس بیش از ۶۲ واحد افزایش داشت و روی کانال ۱۸ هزار و ۷۱۹ واحد ثابت ماند. پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا»، فولاد هرمزگان جنوب با نماد «هرمز»، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با نماد «صبا»، سنگ‌آهن گهرزمین با نماد «کگهر»، پالایش نفت لاوان با نماد «شاوان»، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با نماد «ومهان» و موسسه اعتباری ملل با نماد «وملل» با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند. همچنین بیمه پاسارگاد با نماد «بپاس»، صنعتی مینو با نماد «غصینو»، پتروشیمی زاگرس با نماد «زاگرس»، تولید نیروی برق دماوند با نماد «دماوند»، بیمه اتکایی ایرانیان با نماد «اتکای» و پتروشیمی تندگویان با نماد «شگویا» تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

ارسال نظر