شاخص کل صعودی شد

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۳:۳۹:۱۴
کد خبر: ۱۸۴۸۱۴
شاخص کل صعودی شد

شاخص کل بازار بورس در آخرین روز کاری هفته یعنی چهارشنبه، ۱۷ آذرماه با ۱۱ هزار و ۳۴۹ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۴۹ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات این روز بیش از چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۴۴۴ واحد افزایش به ۳۶۳ هزار و ۵۸۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۵۳۸ واحد رشد به ۲۲۸ هزار و ۷۸۳ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۱۱ هزار و ۸۵۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۱ هزار و ۷۲۲ واحد افزایش داشتند. بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد. سه نماد «بپاس»، «وپست» و «فسبزوار» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «خبهمن»، «خودرو» و «بورس» معطوف بود. علاوه بر این در بین همه نمادها، ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» با یک‌هزار و ۶۰۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» با یک‌هزار و ۴۶۵ واحد، ایران‌خودرو با نماد «خودرو» با یک‌هزار و ۲۳۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با نماد «وغدیر» با ۷۹۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر» با ۷۰۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین با نماد «تاپیکو» با ۵۷۰ واحد، پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» با ۴۵۳ واحد، سایپا با نماد «خساپا» با ۳۳۷ واحد، بانک ملت با نماد «وبملت» با ۳۲۶ واحد و گروه بهمن با نماد «خبهمن» با ۳۱۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر با نماد «کگل» با ۷۰۰ واحد، پتروشیمی فناوران با نماد «شفن» با ۴۷۲ واحد، بانک کارآفرین با نماد «وکار» با ۶۸ واحد، پلی پروپیلن جم با نماد «جم پیلن» با ۵۶ واحد، پُست بانک ایران با نماد «وپست» با ۳۷ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا» با ۳۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.برپایه این گزارش، در آخرین روز کاری هفته شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا»، ایران‌خودرو با نماد «خودرو»، ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی»، پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر»، پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار»، گروه بهمن با نماد «خبهمن» و فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۸۳۷ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

    فرابورس افزایشی شد

در آخرین روزکاری هفته شاخص فرابورس بیش از ۷۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۴ هزار و سه میلیارد ریال داد و ستد شد.در این روز پتروشیمی زاگرس با نماد «زاگرس»، پتروشیمی تندگویان با نماد «شگویا»، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نماد «سمگا»، سنگ آهن گهرزمین با نماد «کگهر»، فرابورس ایران با نماد «فرابورس»، سهامی ذوب آهن اصفهان با نماد «ذوب»، پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا»، بهمن دیزل با نماد «خدیزل» و تولید برق عسلویه مپنا با نماد «بمپنا» با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.همچنین نماد تولید نیروی برق دماوند با نماد «دماوند»، مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد «وهور»، توسعه سامانه نرم افزاری نگین با نماد «توسن»، ریل پرداز نوآفرین با نماد «حآفرین»، پتروشیمی مارون با نماد «مارون»، نمادصنعتی مینو با نماد «غصینو»، کلر پارس با نماد «کلر» و شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین با نماد «صبا» تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

    افزایش ناچیز سهام عدالت

در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۱.۱درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۹۸۲هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۵۷۳هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۱۱۱هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۸۹هزار تومان رسیده است.

 

ارسال نظر