نزول پی‌درپی بورس

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۰۱:۵۸:۳۷
کد خبر: ۱۸۴۱۵۶
نزول پی‌درپی بورس

بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت بازهم روندی نزولی داشت و شاخص کل بورس که در هفته گذشته توانسته بود از مرز یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار واحد گذر کند، در هفته جاری دوباره تا یک‌میلیون و ۴۱۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۹۱ هزار و ۲۸۴ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۸۶ هزار و ۷۵۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۴۶ هزار و ۵۵۴ واحد به عدد ۲۴۳ هزار و ۶۶۲ واحد رسید. بررسی آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات این بازار با ۱۴.۵۷ درصد کاهش از ۱۳۱ هزار و ۳۶۳ هزار میلیارد ریال  در هفته گذشته به ۲۸۳ هزار و ۹۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است. حجم کل معاملات این بازار نیز با کاهشی ۳۶.۱۸ درصدی از ۴۶ هزار و ۳۲۸ میلیون سهم تا ۲۹ هزار و ۵۶۵ میلیون سهم کاهش‌یافته است.

   تغییر آمارها در بازار بدهی

درحالی‌که بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته جاری روندی نزولی داشتند بازار بدهی توانست در این هفته روندی صعودی داشته باشد به‌طوری‌که ارزش معاملات دربازار اول سهام با ۰.۳۹ درصد افزایش از ۱۰۵ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال به ۱۰۶ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال۹ رسید. ارزش معاملات در بازار دوم سهام با ۴۴.۲۰ درصد کاهش از ۱۱۸ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال به ۶۵ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال رسید. این در حالی است که ارزش معاملات در بازار بدهی توانست از ۲ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۳۰ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریالز در هفته جاری برسد. ارزش معاملات در بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ترتیب ۶۰.۴۴ و ۲۳.۱۵ درصد کاهش‌یافته است و از ۳۹۳ میلیارد ریال در بازار مشتقه به ۱۵۶ میلیارد ریال و از ۱۰۴ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال در صندوق‌ها به ۸۰ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

    عقب‌نشینی دوباره شاخص‌ها

شاخص کل بورس و شاخص کل با معیار هم‌وزن در هفته جاری دوباره عقب نشستند به‌طوری‌که شاخص کل بورس با ۳.۱۴ درصد کاهش از یک‌میلیون و ۴۵۶ هزار واحد در هفته گذشته به یک‌میلیون و ۴۱۰ هزار واحد در هفته جاری رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم با ۱.۱۶ درصد کاهش از ۳۹۱ هزار و ۲۸۴ واحد در هفته گذشته به ۳۸۶ هزار و ۷۵۷ واحد در هفته جاری رسید.

 

ارسال نظر