فرش سبز بورس برای سهامداران

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۰۳:۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۸۳۸۵۹
فرش سبز بورس برای سهامداران

شاخص کل بازار بورس در آخرین روز کاری هفته یعنی چهارشنبه، ۱۹ آبان ماه با هشت‌هزار و ۸۵۳ واحد افزایش در جایگاه یک ‌میلیون و ۴۵۶ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات این روز بیش از ۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و چهار میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج هزار و ۵۳۰ واحد افزایش به ۳۹۱ هزار و ۳۰۲ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۴۸۴ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۵۶۶ واحد رسید. شاخص بازار اول ۹ هزار و ۵۰۲ واحد و شاخص بازار دوم، هشت هزار و ۳۳۸ واحد افزایش داشتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد درحالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد. سه نماد «شپنا»، «فولاد» و «برکت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وبملت»، «خبهمن» و «دلر» معطوف بود.

علاوه بر این در بین همه نمادها، شرکت بانک ملت با نماد «وبملت» با یک هزار و ۲۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با نماد «وامید» با ۷۶۱ واحد، گروه مپنا با نماد «رمپنا» با ۶۵۷ واحد، مخابرات ایران با نماد «اخابر» با ۵۰۰ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد «کگل» با ۴۹۰ واحد، بانک تجارت با نماد «وتجارت» با ۴۸۹ واحد، پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» با ۴۴۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با نماد «کچاد» با ۴۰۸ واحد، بانک صادرات ایران با نماد «وبصادر» با ۳۶۱ واحد و بانک پارسیان با نماد «وپارس» با ۳۴۱ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پتروشیمی نوری با نماد «نوری» با ۸۹۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با نماد «پارسان» با ۷۰۵ واحد، پتروشیمی پردیس با نماد «شپدیس» با ۴۷۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با نماد «فارس» با ۴۲۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» با ۲۸۷ واحد، پتروشیمی شازند با نماد «شاراک» با ۱۵۲ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا با نماد «بوعلی» با ۱۰۶ واحد با تأثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند. 

بر پایه این گزارش، در آخرین روز کاری هفته شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد «شستا»، پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا»، ‌پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر»، بانک ملت با نماد «وبملت»، پتروشیمی نوری با نماد «نوری»، پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار» و فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۵۲۵ میلیون برگه سهم به ارزش چهار ‌هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

فرابورس افزایشی شد

در آخرین روز کاری هفته شاخص فرابورس بیش از ۷۴ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۶۴۷ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۷۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد. در این روز پتروشیمی زاگرس با نماد «زاگرس»، سنگ آهن گهر زمین با نماد «کگهر»، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین با نماد «صبا»، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نماد «سمگا»، مدیریت انرژی تابان هور با نماد «وهور»، صنایع پتروشیمی تخت‌جمشید با نماد «شجم»، تولید نیروی برق دماوند با نماد «دماوند»، بهمن‌دیزل با نماد «خدیزل»، صنایع مادیران با نماد «مادیرا» و توسعه و عمران استان کرمان با نماد «کرمان» با تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین نمادهای پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا»، فرابورس ایران با نماد «فرابورس»، صنعتی مینو با نماد «غصینو»، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با نماد «شبصیر»، پالایش نفت شیراز با نماد «شراز»، پتروشیمی تندگویان با نماد «شگویا»، فولاد هرمزگان جنوب با نماد «هرمز» و پتروشیمی مارون با نماد «مارون» تأثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

ارسال نظر