تلویزیون اینترنتی «واچار» به میدان آمد

۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۱۲۵

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس با اشاره به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «واچار» گفت: در راستای توسعه سواد مالی طی سال‌های گذشته در تلاش بودیم تا در کنار رسانه ملی از سازوکار تلویزیون اینترنتی استفاده کنیم، در ادامه با همکاری سازمان صداوسیما توانستیم ‌مجوز لازم را از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اخذ کنیم تا یک رسانه کاملاً تخصصی در حوزه بازار سرمایه را کلید بزنیم که خوشبختانه امروز شاهد رونمایی از ‌تلویزیون اینترنتی «واچار» هستیم.‌

مدیرعامل فرابورس ایران در مراسم رونمایی از تلویزیون اینترنتی واچار، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: بحث ‌رسانه و رابطه آن با بازار سرمایه و اقتصاد کشور یک رابطه دوطرفه است.

وی با اشاره به اینکه معمولاً در عرصه رسانه و همچنین رسانه‌های اقتصادی کمتر به موضوع اقتصاد رسانه و معیشت افراد این ‌حوزه توجه شده است؛ گفت: بیشتر موضوع بحث رسانه اقتصادی مطرح‌شده و این در حالی است که در رسانه‌ها طی سال‌های اخیر اقدامات متنوعی در حوزه اقتصاد و به‌صورت خاص بازار سرمایه انجام‌شده ‌است. ‌

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه بابیان اینکه در حوزه اقتصاد رسانه، بحث ورود صنعت رسانه به بازار سرمایه مغفول مانده که ‌باید به آن پرداخته شود، افزود: نباید انتظار داشت رسانه اقتصادی داشته باشیم اما به اقتصاد رسانه توجه نشود.‌

هامونی معتقد است برای حمایت از حوزه اقتصاد رسانه، بازار سرمایه باید موسسات بزرگ رسانه‌ای را پذیرش کند تا به تأمین مالی این حوزه کمک شود.

به گفته وی در این راستا مذاکراتی با موسسات ‌بزرگ رسانه‌ای داشته‌ایم و موسسه همشهری درخواست ورود به فرابورس را داده و امید است در آینده نزدیک شاهد ورود این ‌رسانه به بازار سرمایه باشیم که می‌تواند نقطه عطفی در اقتصاد رسانه کشور باشد.‌

هامونی در ادامه به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «واچار» اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه سواد مالی طی سال‌های گذشته در تلاش بودیم تا در کنار رسانه ملی از سازوکار تلویزیون اینترنتی استفاده کنیم، در ادامه با همکاری سازمان صداوسیما توانستیم ‌مجوز لازم را از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) اخذ کنیم تا یک رسانه کاملاً تخصصی در حوزه بازار سرمایه را کلید بزنیم که خوشبختانه امروز شاهد رونمایی از ‌تلویزیون اینترنتی «واچار» هستیم.‌

هامونی همچنین در خصوص دلیل انتخاب نام «واچار» برای تلویزیون اینترنتی، گفت: واچار در اصطلاح قدیمی همان معنای بازار را ‌دارد و ازآنجاکه این رسانه نیز ویژه حوزه اقتصادی و بازار سرمایه است، این نام انتخاب شد.‌

وی بابیان اینکه برنامه‌های متعددی برای توسعه این رسانه تهیه و پیش‌تولید شده و در آینده نیز تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه واچار بتواند نقش ‌موثری در حوزه ارتقای سواد مالی همگانی، تحلیل بازار سرمایه و دانش اقتصادی داشته باشد و به کمک آن شاهد عمق‌بخشی سواد ‌مالی در بازار سرمایه باشیم.‌

مبینا بنی اسدی‎ ‎مدیر ارتباطات فرابورس ایران نیز در مراسم آغاز به کار رسمی تلویزیون اینترنتی «واچار» و گرامیداشت روز ‌خبرنگار ضمن تبریک این روز به‌تمامی خبرنگاران فعال در حوزه‌های مختلف و همچنین عرصه اقتصادی کشور گفت: ‌رسانه‌ها نقش مهم و جایگاه ویژه‌ای در افزایش سواد مالی در بازار سرمایه‌دارند. به‌خصوص در شرایط یک سال و نیم گذشته بازار سرمایه که شاهد افزایش ضریب نفوذ این بازار در میان عامه مردم بودیم این وظیفه پررنگ‌تر نیز شد. آمارها نشان می‌دهد 87 درصد متخصصان روابط عمومی اعتقاددارند وظایفشان با عنوان روابط عمومی قابل‌تعریف نیست و باید از فعالیت‌های دیگر کمک بگیرند و این عنوان، وظایف حوزه فوق را به‌صورت کامل تعریف نمی‌کند.

بنی‌اسدی بابیان اینکه در شرایط امروز عرصه رسانه، شاهد داستان‌سرایی دیجیتال هستیم، ادامه داد: ویدئو گرافیک این روزها پرمخاطب شده و بر همین اساس هر رسانه‌ای که قصد همراهی با مخاطب را دارد باید در راستای سلیقه مخاطبان حرکت کند. همچنین از هر 10 نفر، 6 نفر تمایل به تماشای ویدئو آنلاین دارند، 82 درصد ترافیک اینترنت تا سال 2022 صرف تماشای ویدئو در فضای مجازی خواهد شد و یک‌میلیون ویدئو در هر ثانیه در حال گردش در تارنمای جهانی وب است.

بنی‌اسدی با اشاره به اینکه در ایران نیز طی یک سال اخیر به‌خصوص با همه‌گیری کرونا توسعه بیشتری را در این حوزه شاهد بودیم، گفت: همه این‌ عوامل در کنار یکدیگر ایده شکل‌گیری تلویزیون اینترنتی «واچار» تلویزیون اقتصاد و بازار را شکل داد و از 4 سال گذشته جرقه طرح زده شد. طی یک سال و نیم گذشته با دریافت مجوز از ساترا اقدامات این رسانه به‌طور رسمی‌تری آغاز شد و همچنین سال گذشته شروع پخش آزمایشی با برنامه‌های متنوعی را داشتیم تا به رونمایی رسمی امروز رسیدیم.

مدیر ارتباطات فرابورس ایران با اشاره به اینکه تلویزیون اینترنتی واچار باهدف نگاه عمیق و ژرف به رویدادها و روندهای اقتصادی و همگامی با پیشرفت‌های دنیای ‌پرشتاب امروزی شکل‌گرفته است، اظهار داشت: این رسانه با برنامه‌های ‌متنوعی اعم از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، بیست، بیست پلاس، به‌وقت تحلیل و ... در خدمت مخاطبان بوده است و در آینده نیز برنامه‌های متعدد دیگری را برای پخش در دستور کار دارد.

 

ارسال نظر