بازار سرمایه

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۰۱۲

درباره کتاب  بازی معامله‌گری با شناخت  

درون همه ما احساساتی وجود دارند که گاهی غلیان کرده، بر زندگی‌مان اثر گذاشته و ما را به مکان یا زمان دیگری پرتاب می‌کنند. گاهی این احساسات چنان ناخوشایند هستند که مانند غل و زنجیر درومان می‌پیچند و اجازه هرگونه فعالت مثبت را از ما می‌گیرند. حالا فرض کنید معامله‌گر هم باشید و موقع انجام معامله، گرفتار این احساسات ناخوشایند شوی، هر هیجان یا احساسی می‌تواند از خاطرات بیرون بیاید و در معامله‌گری خلل ایجاد کند.

کتاب «بازی معامله‌گری با شناخت خویشتن بازی رو به نفع خود تغییر بده» نوشته زینب آذریان توسط انتشارات چالش در ۱۲۹صفحه منتشرشده است. هر معامله‌گری به عنوان یک انسان همواره با مشکلات، احساسات ناخوشایند و افکار منفی بسیار زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. بین تمام احساسات ناخوشایند، ترس و طمع دو احساسی هستند که بیشتر از بقیه در معامله‌گری خلل ایجاد می‌کنند؛ البته اگر ترس و طمعی در کار نباشد بازاری هم‌شکل نمی‌گیرد، قیمت‌ها به دلیل طمع بالا می‌روند و به دلیل ترس ریزش می‌کنند. در این کتاب که به ترس و طمع غیرطبیعی می‌پردازد با درمانگری همراه می‌شوید که هدفش کمک به معامله‌گران است تا تصمیمات بهتر بگیرند و بر موانع روانی موفقیت چیره شوند.

عرضه بیش از ۶۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا

شنبه هفته آینده شاهد عرضه گسترده شرکت‌های سیمانی در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا خواهیم بود به‌طوری‌که تاکنون ۲۲ شرکت سیمان برای عرضه‌های شنبه اعلام آمادگی کرده‌اند. اکنون عرضه ۶۱۶ هزار و ۵۰۰ تن تأییدشده و به نظر می‌رسد به این حجم افزوده خواهد شد. بر پایه این گزارش، از نخستین عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خردادماه برمی‌گردد درمجموع سه میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۳۰ تن سیمان توسط ۳۷ شرکت سیمانی عرضه شد که پس از ثبت تقاضای سه میلیون و ۵۱ هزار و ۶۵۰ تنی، ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۴۵۰ تن آن معامله شد.

همچنین پس از عرضه بیش از ۷۳۰ هزار تنی سیمان در هفته گذشته، بازار با آرامش نسبی مواجه شده و قیمت‌ها در بازار نیز در سراشیبی قرار گرفت. با پذیرش‌های این هفته کمیته عرضه بورس کالا، شمار شرکت‌های سیمانی پذیرفته‌شده در بورس کالا به ۵۴ شرکت رسیده و این گویای عرضه‌های وسیع‌تر سیمانی در روزها و هفته‌های آینده است. همچنین پیش‌ازاین روزهای چهارشنبه زمان عرضه سیمان در بورس کالا بود که امروز این کالا در بازار سرمایه عرضه نشد.

عملکرد نسبتا مطلوب بورس‌های جهانی

دیوید اسپیکا، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه گاید استون کپیتال گفت: به‌صورت کلی، تمایل معامله‌گران به فروش سهام خود با بهبود چشم‌انداز اقتصادی خیلی کمتر از قبل شده است. بااین‌حال ریسک‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند روند را به‌طور کامل معکوس کند: گونه دلتا ویروس کرونا نیز با توجه به قدرت سرایت بالایش به یک نگرانی مهم تبدیل‌شده است. ما نگرانی‌های تورمی و احتمال افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا را نیز کماکان داریم.

در وال‌استریت همه شاخص‌ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۸ درصد افزایش نسبت به‌روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۱۱۷.۳۲ واحد بسته شد. شاخص «اس‌اند پی ۵۰۰» با ۰.۷۳ درصد صعود تا سطح ۴۴۱۹.۰۳ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۵۵ درصد جهش در سطح ۱۴ هزار و ۷۶۱.۳۰ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص «فوتسی ۱۰۰» بورس لندن با ۰.۳۴ درصد افزایش نسبت به‌روز قبل و در سطح ۷۱۰۵.۷۲ واحد بسته شد. شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۰۹ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۵۵۵.۰۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص «کک ۴۰» بورس پاریس با پیشروی ۰.۷۲ درصدی در سطح ۶۷۲۳.۸۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص «ایبکس ۳۵» ۰.۱۶ درصد بالا رفت و به ۸۷۷۲.۸۰ واحد رسید. در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص «نیک کی ۲۲۵» بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۵ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۶۴۱.۸۳ واحدی پایین رفت. شاخص «هانگ سنگ» بورس هنگ‌کنگ ۰.۱۶ درصد پایین رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۱۹۴.۸۲ واحد بسته شد. در چین شاخص «شانگهای کامپوزیت» افزایش ۰.۰۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۳۴.۴۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص «اس‌اند پی اس‌اند ایکس ۲۰۰» بورس سیدنی با ۰.۲۳ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۴۷۴.۴۸ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص «تاپیکس» ژاپن نزولی بود.

 

ارسال نظر