راه‌اندازی میز صنایع برای سایر فعالان بازار سرمایه

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۶۵۷

جعفر سلطانی، سرپرست اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس در مورد اینکه تاکنون چند میز صنعت در سازمان بورس تشکیل‌شده و چه صنایعی را در برگرفته است، اظهار کرد: از زمان برگزاری اولین میز صنعت در سازمان بورس و اوراق بهادار مدت زیادی نگذشته است. درواقع اولین میز صنعت در اردیبهشت‌ماه امسال و با حضور مدیران صنعت پالایشگاهی و دومین و سومین آن در خردادماه و با حضور مدیران صنعت سیمان و صنعت برق برگزار شد، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در نظر داریم میز صنعت را برای گروه‌های مختلف صنایع فعال در بازار سرمایه تشکیل و برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمات اخذشده در میز صنعت به موارد کلان، راهبردی و بلندمدت خلاصه‌شده است یا مربوط به وضعیت فعلی شرکت‌ها و مشکلاتی که سهامداران این صنایع با آن مواجه هستند، می‌شود؟ بیان کرد: در مورد تصمیمات خرد و کلان باید اشاره‌کنم که مدیران صنایع در نشست‌های میز صنعت، چالش‌های اصلی فضای کسب‌وکار خود را که در اجرای عملیات تولید و فروش نیاز به رفع موانع و تسهیل و اصلاح مقررات دارد با سازمان بورس در میان می‌گذارند.

سرپرست اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس در مورد اینکه سازمان بورس با برگزاری میز صنایع به‌طور دقیق به دنبال حل چه مشکلاتی از این صنایع است به سبب آنکه بسیاری از مشکلات در دست وزارتخانه‌هایی است که مصوبات سازمان بورس برای آنها الزام‌آور نیست، به همین خاطر بهتر نیست که این صنایع به‌طور مستقیم مشکلات خود را با مراجع ذی‌صلاح در میان بگذارند؟ گفت: یکی از مسوولیت‌های اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار از زمان تأسیس تاکنون، حرکت در مسیر حمایت از حقوق و منافع سهامداران در بازار سرمایه بوده است. همانطور که می‌دانید تعداد سهامداران در بازار سرمایه در سنوات اخیر و با اجرای طرح آزادسازی سهام عدالت جهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته و اکنون تعداد زیادی از هم‌وطنان دارای کد بورسی هستند که این موضوع اهمیت بازار سرمایه را در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی نمایان می‌کند.

سلطانی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای این مسوولیت قانونی با برگزاری میز صنایع در حقیقت به دنبال ایجاد هم‌افزایی برای پشتیبانی از خواسته‌های قانونی و مشترک تولیدکنندگان و پیگیری رفع موانع و مشکلات آنان از مراجع تصمیم‌گیری است؛ فارغ از اینکه پیشنهادات سازمان بورس و اوراق بهادار به مسوولان ذیربط در مورد سازوکارهای رفع مشکلات صنایع تا چه حدی اثربخش باشد یا خیر؟ ما اعتقادداریم که باید به مسوولیت قانونی و اجتماعی خود در قبال سرمایه‌گذاران و سهامداران حقیقی عمل کنیم.

 

ارسال نظر