نتایج قابل‌توجه در سایت کدال

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۴۲۵

سایت کدال یکی از مهم‌ترین نیازهای بورس بازان محسوب می‌شود و برخی از اطلاعیه‌های کدال طی روزهای اخیر به‌روز شد و اطلاعات حاصله از برخی نمادها بدین شرح است: شرکت صنایع شیمیایی سینا «شسینا» با سرمایه ۱۵۳ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ را به‌صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت صنایع شیمیایی سینا در دوره یادشده، مبلغ ۳۷۱ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ هزار و ۴۱۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از کاهش ۵۹ درصدی برخوردار است.

همچنین این شرکت سود ناخالص دوره یادشده را با افزایش ۹۰ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، ۴۲۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال و سود عملیاتی را ۳۸۴ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال اعلام کرده است. یادآوری می‌شود «شسینا» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را مبلغ ۵ هزار و ۸۵۰ ریال و سود خالص را ۱۷۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال قید کرده است.

گروه سرمایه‌گذاری سایپا «وساپا» با سرمایه ۱۰ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ را به‌صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. این شرکت مبلغ ۴ هزار و ۳۹۸ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ ۴۱۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۳۰ درصدی برخوردار است.

همچنین سود عملیاتی دوره یادشده را با افزایش ۱۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، ۴ هزار و ۴۱۳ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال اعلام کرده است. گروه سرمایه‌گذاری سایپا سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۱۳۴ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، ۶ هزار و ۹۷۱ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال اعلام کرده است.

یادآوری می‌شود «وساپا» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را مبلغ ۱۷۹ ریال و سود خالص را یک هزار و ۹۱۱ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال قید کرده است. همچنین بر اساس این گزارش، ارزش بازار گروه سرمایه‌گذاری سایپا در دوره یادشده، با افزایش ۵۰ هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال به ۷۶ هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال رسید. بهای تمام‌شده این شرکت نیز با افزایش ۳ هزار و ۸۱ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال معادل ۱۴ هزار و ۸۱۰ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال محاسبه شد.

«وساپا» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام‌شده معادل ۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال به مبلغ معادل ۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۲ هزار و ۹۰۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت قند مرودشت «قمرو» اعلام نمود بر اساس دستورالعمل قیمت‌گذاری تنظیم بازار و نامه انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران اقدام به فروش محصولات خود بر اساس نرخ جدید نموده است و با توجه به تعیین نرخ فروش بر مبنای ١٧درصد سود به‌اضافه بهای تمام‌شده محصولات و با توجه به شرایط بازار نرخ فروش متفاوت خواهد بود و آثار سود و زیان آن به‌طور دقیق مشخص نمی‌باشد لذا میزان و نرخ فروش محصولات تولیدی طی گزارش فعالیت ماهانه به استحضار فعالان محترم بازار سرمایه خواهد رسید.

شرکت شهد «قشهد» اعلام نمود قیمت شکر از ابتدای سال ١۴٠٠ بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل تعیین گردد. بر اساس دستورالعمل قیمت‌گذاری فوق‌الاشاره و با توجه به‌پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته و با عنایت به افزایش قیمت هر کیلو چغندرقند بهاره با عیار پایه ١۶ از ۶,٠٢۴ ریال به ١٢, ۴٧۶ ریال برای سال زراعی١۴٠٠ و در نظر گرفتن اثرات آن بر روی بهای تمام‌شده، قیمت تمام‌شده شکر با احتساب ١٧درصد سود فعالیت طبق دستورالعمل ابلاغی از بهای بازار بیشتر است و با توجه به شرایط بازار، نرخ فروش متفاوت خواهد بود و آثار سود و زیان آن به‌طور دقیق مشخص نیست. لذا میزان و نرخ فروش محصولات تولیدی طی گزارش فعالیت ماهانه به استحضار فعالان محترم بازار سرمایه خواهد رسید.

 

ارسال نظر