بازارسهام

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۰۳۹

عوامل نوسان بازارسرمایه

محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس با حضور در نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، به عوامل صعود و نزول در بازار سهام اشاره کرد و گفت: باید عوامل تاثیرگذار در صعود و نزول بازار سرمایه را جدا کنیم برخی افراد تلاطم در بازار را به یک عامل منتسب می‌کنند که این خارج شدن از مدار انصاف است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: عوامل تاثیرگذار بر نوسان شدید بورس را به سه عامل می‌توان تقسیم کرد، عامل کلان اقتصادی که مواردی چون رشد نقدینگی و جهش ناگهانی نرخ ارز و انتظارات فعالین اقتصادی را در دسته نخست قرار داد.

دهقان با اشاره به عامل دوم در نوسان بازار سرمایه اظهار داشت: عامل باز برون زا در کنترل دیگران است و مسائلی مثل قیمت گذاری، سیاست‌گذاری، قانونگذاری و البته اظهارنظر‌های سیاسی را شامل می‌شود. وی تاکید کرد: با این حساب باید مواظب اظهارنظرها باشیم تا موجب تخریب بازار نشود چراکه مهم‌تر از نقدینگی، برای بازار آرامش لازم است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به عامل سوم پرداخت و گفت: شفافیت و ایجاد نظارت از جمله وظایف سازمان بورس است که باید تقویت شود، در این مسیر اقداماتی صورت گرفته اما باید توسعه یابد، البته باید گفت هیچ کس انتظار چنین استقبالی را نداشت و تصور نمی‌شد در بازه زمان کوتاهی این حجم از نقدینگی به بازار سرمایه بیاید اما نباید فراموش کرد هر چه بازار بزرگ‌تر شود تخلفات آن نیز وسیع می‌شود که باید این خطرات شناسایی شود.

احتمال واریز ۵۰ درصد از سود سهام عدالت از روزگذشته

محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی درگفت‌وگو با ایرنا به آخرین وضعیت واریزی سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: ‌اکنون شرکت‌ها در حال واریز سود سهام عدالت به حساب شرکت سپرده گذاری هستند، این شرکت هم در حال پیگیری ۱۰۰ درصدی برای واریز هر چه زودتر سود به حساب سهامداران است. تلاش ما این است که ۵۰ درصد از سود سهام عدالت تا قبل از پایان سال جاری به حساب مشمولان واریز شود.پوررضایی اظهار داشت: به احتمال زیاد امشب یا فردا واریزی بخشی از سود سهام عدالت انجام می‌شود. در صورتی که امروز یا فردا واریزی شرکت‌های  سرمایه‌پذیر کامل شود مبالغ به صورت کامل واریز می‌شود در غیر این صورت باقی سود سهام عدالت به سال آینده موکول می‌شود.

 

ارسال نظر