بورس

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۶۸۳

درباره کتاب پرایس اکشن: بازگشت‌ها

کتاب «پرایس اکشن: بازگشت‌ها» نوشته ال بروکز ترجمه حسین رضایی حاجی دهی توسط انتشارات چالش در ۶۴۶ صفحه منتشر شده است. بازگشت‌ها به عنوان مناطقی از نمودارها که تحلیل درست و استفاده به موقع از آنها نیازمند مهارت و تسلط بالایی در تحلیل نمودارها دارد، یکی از چالش برانگیزترین مناطق هر نموداری هستند که معامله‌گران با آنها روبه رو می‌شوند. گاهی اوقات ورود به آنها باعث حصول سودهای فراوان است و در مواردی هم خروج از آنها زمینه را برای حفظ آن سودها فراهم می‌کند. بنابراین تشخیص به موقع آنها نیاز به مهارت فراوانی دارد و می‌توان آنها را میدانی برای آزمون مهارت معامله‌گران دانست. معامله‌گران تازه کار و نه چندان ماهر در درون خود نزاع و کشمکش زیادی بین دو نیروی قدرتمند ترس و طمع را احساس می‌کنند و در نهایت آن احساسات درونی، آنها را به ضررهایی در معاملاتشان هدایت می‌کنند. نویسنده در این کتاب به زیبایی هر چه تمام‌تر انواع الگوهای بازگشتی، کیفیت قدرت روند هنگام بازگشت، نشانه‌های بازگشت، کیفیت حجم معاملات هنگام بازگشت و ... را با ارایه مثال‌های متعدد به رشته تحریر در می‌آورد.

علت تعویق انتخابات سهام‌عدالت اعلام  شد

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در حاشیه نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان و کارآفرینان اظهار داشت: در طول یک سال گذشته به دلیل شرایط کرونا نشستی با تولیدکنندگان و کارآفرینان نداشتیم که امروز(شنبه) این جلسه با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد تا به مشکلات این افراد و دغدغه‌هایشان رسیدگی شود که یکی از این مشکلات بخش تامین مالی به ویژه سرمایه در گردش بوده است. وی با اشاره به ارایه تسهیلات نظام بانکی در طول یک سال گذشته گفت: در این مدت هزار و ۴۰۰ هزار میلیاد تومان تسهیلات بانکی به بخش تولید داده شده که ۶۰ درصد آن، متعلق به سرمایه در گردش بوده است. وزیر اقتصاد ادامه داد: بازار سرمایه هم اخیرا در بخش تامین مالی کمک‌هایی به اقتصاد کرده و از طریق اوراق بدهی در بخش‌های تامین مالی صورت پذیرفته است. دژپسند تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که موانع در بخش تولید را کاهش دهیم و بتوانیم در تامین مالی به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کمک کنیم. وی در پاسخ به سوالی درباره علت تعویق انتخابات هیات‌مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت اظهار داشت: هیچ زمان‌بندی نهایی و قطعی برای انتخابات تعیین نشده و قرار بود در جلسه شورای عالی بورس تاریخ انتخابات نهایی و اعلام شود. این مقام مسوول ادامه داد: البته قرار بر این گذاشته بودیم که انتخابات هیات‌مدیره شرکت‌های استانی در سال ۹۹ برگزار شود اما در جلسه آخر شورای عالی بورس به این نتیجه رسیدیم که امکان برگزاری این انتخابات در روزهای باقیمانده از سال جاری وجود ندارد. دژپسند ادامه داد: تعداد برخی از کاندیدها در برخی از استان‌ها به حد نصاب نرسید یا اینکه استعلام‌های آنها نیامده بود و به همین دلیل انتخابات به یک زمان دیگری موکول شد. وزیر اقتصاد با بیان اینکه برگزاری این انتخابات در این طرح گسترده نیاز به ملزوماتی دارد،گفت: انتخابات باید در یک محیط رقابتی انجام شود و ملزومات آن را باید فراهم کنیم می‌دانیم که این انتخابات با حضور ۳۰ میلیون سهامدار در ۳۱ استان برگزار می‌شود به همین دلیل باید در برگزاری این انتخابات بسیار دقت شود از این رو اعضای شورای عالی بورس موافقت کردند برای اینکه اجحافی در حق کسی رخ ندهد این انتخابات به زمان دیگری موکول شود.

عملکرد غیرقابل قبول بورس‌های آسیایی

فعالان ۱۷ بورس اصلی جهان از جمله بورس‌های اروپایی، امریکا، بورس تورنتو و بورس توکیو نشان می‌دهد که همه آنها انتظار دارند شاخص‌های بورسی در سال ۲۰۲۱ در سطح بالاتری از سطح قبل بسته شوند. در ۱۵ بورس از ۱۷ بورس فوق، اکثریت فعالان انتظار داشته‌اند تا پایان نیمه نخست امسال این اتفاق بیفتد و دو بورس دیگر هم انتظار بروز این اتفاق در انتهای سال را داشته‌اند. سال قبل بدترین عملکرد بورسی یک دهه اخیر به ثبت رسید.  در وال‌استریت همه شاخص‌ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا‌تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۸۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و ۴۹۶.۳۰ واحد بسته شد. شاخص «اس‌اند پی ۵۰۰» با ۱.۹۵ درصد جهش تا سطح ۳۸۴۱.۹۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی امریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۵۵ درصد صعود در سطح ۱۲ هزار و ۹۲۰.۱۵ واحدی بسته شد. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص «فوتسی ۱۰۰» بورس لندن با ۰.۳۱ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۶۳۰.۵۲ واحد بسته شد. شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۹۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۹۲۰.۶۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص «کک ۴۰» بورس پاریس با عقبگرد ۰.۸۲ درصدی در سطح ۵۷۸۲.۶۵ واحد بسته شد. در مادرید شاخص «ایبکس ۳۵» ۰.۸ درصد پایین رفت و به ۸۲۸۶.۸۰ واحد رسید. در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص «نیک کی ۲۲۵» بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۲۳ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۸۶۴.۳۲ واحدی پایین رفت. شاخص «هانگ سنگ» بورس هنگ‌کنگ ۰.۴۷ درصد پایین رفت و در سطح ۲۹ هزار و ۹۸.۲۹ واحد بسته شد. در چین شاخص «شانگهای کامپوزیت» افت ۰.۳۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۲۶۲.۸۰ واحد بسته شد.

 

ارسال نظر