قرمزپوشی بورس تهران

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۵۰۵

شاخص کل در بازار سرمایه روز گذشته ۲۴ هزار و ۳۵۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحد رسید. در معاملات روز گذشته بیش از ۹ میلیارد و ۲۱۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۹۶۹ واحد افزایش به ۴۷۳ هزار و ۴۷۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۲۵۳ واحد رشد به ۳۰۹ هزار و ۹۲۸ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۲۲ هزار و ۳۳۳ واحد و شاخص بازار دوم ۳۳ هزار و ۳۰۷ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد «پتروشیمی پردیس» با ۷۵۵ واحد، «فولاد خراسان» با ۳۲۷ واحد، «باما» با ۲۹۵ واحد، «پتروشیمی بوعلی سینا» با ۲۸۳ واحد، «سرمایه‌گذاری دارویی تامین» با ۲۲۹ واحد، «سرمایه‌گذاری سیمان تامین» با ۱۸۵ واحد، «پتروشیمی نوری» با ۱۷۴ واحد، «پتروشیمی خراسان» با ۱۵۱ واحد و«پارس خودرو» با ۱۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. برپایه این گزارش روز گذشته نماد صنایع «پتروشیمی خلیج فارس» با سه هزار و ۸۳۶ واحد، «ملی صنایع مس ایران» با سه هزار و ۱۲۷ واحد، «فولاد مبارکه اصفهان» با دو هزار و ۴۲۴ واحد، «شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی» با دو هزار و ۷۸ واحد، «نفت و گاز پتروشیمی تامین» با یک هزار و ۱۹۲ واحد، «پالایش نفت اصفهان» با یک هزار و ۱۸۸ واحد، «ایران خودرو» با یک هزار و ۱۴۱ واحد، «گسترش نفت و گاز پارسیان» با یک هزار و ۶۲ واحد و «مخابرات ایران» با ۹۹۸ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند. «شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی»، «ملی صنایع مس ایران»، «سرمایه‌گذاری سیمان تامین»، «پالایش نفت اصفهان»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «بانک تجارت» و «ایران خودرو» در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. «گروه شیمیایی» هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۴۷ میلیون و ۲۲۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز حدود ۷۰ واحد کاهش داشت و روی کانال ۲۰ هزار و ۷۳ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار سه میلیارد و ۷۷۰ هزار برگه سهم به ارزش ۶۶ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال داد و ستد شد. روز گذشته نمادهای «سنگ آهن گهرزمین»، «پلیمر آریا ساسول»، «پتروشیمی زاگرس»، «تولید نیروی برق دماوند»، «مدیریت انرژی تابان هور»، «توسعه مولد نیروگاهی جهرم»، «توکاریل»، «بیمه کوثر»، «ویتانا»، «مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن» و «جنرال مکانیک» با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند. روز گذشته نمادهای «بیمه پاسارگاد»، «فولاد هرمزگان جنوب»، «سرمایه‌گذاری صبا تامین»، «پتروشیمی مارون»، «سهامی ذوب آهن اصفهان»، «پتروشیمی تندگویان»، «بانک دی»، «سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات»، «صنعتی مینو»، «فرابورس ایران» و «شرکت آهن و فولاد ارفع» تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.همچنین حقوقی‌ها طی روز گذشته حدود ۳۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۷هزار و ۶۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۵درصد یعنی دو هزار و ۷۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد. بیشترین خرید توسط حقوقی‌ها سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.ارزش سهام در پایان روز گذشته افت کرد و در مقایسه با آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، ۲.۸ درصد (۲۹۱هزار تومان) کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۰ میلیون و ۴۷هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۹۳۲هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به  ۶ میلیون و ۲۸هزار تومان رسیده است.

 

ارسال نظر