تالار شیشه ای

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۴۲۶

فراخوان تکمیل پرسشنامه   در سامانه بهین‌یاب

احمد تشکینی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری گفت: در راستای ارزیابی، پایش و بهبود مستمر فضای کسب وکار، وزارت صنعت، معدن و تجارت صفحه مربوط به پرسشنامه چالش‌های کسب وکار بنگاه‌های اقتصادی را به منظور دریافت نظرات فعالان تولیدی و تجاری و صاحبنظران حوزه صنعت، معدن و تجارت در سامانه بهین‌یاب ایجاد کرده است. وی ادامه داد: از کلیه افراد مطلع در تشکل‌­ها و تولیدکنندگان صنعتی، معدنی و همچنین اصناف و تجار درخواست می­شود با مراجعه فصلی (سه ماهه) به سایت بهین­ یاب به آدرس https: //behinyab.ir و ورود به بخش «پایش فضای کسب وکار» نسبت به تکمیل پرسشنامه و ثبت اطلاعات در این صفحه مبادرت کنند. وی افزود: این اطلاعات می­ تواند در تبیین وضعیت کسب وکار و ارزیابی تحولات ایجاد شده در بخش به این وزارتخانه کمک شایانی کند. مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری گفت: نتایج حاصل شده از پایش فضای کسب و کار در خود سامانه بهین یاب بطور منظم و شفاف اعلام می‌شود. این مقام مسوول در نهایت تاکید کرد: در این پایش هم به موضوعات داخل وزارتخانه و هم سایر دستگاه‌ها پرداخته شده است.

بازارسرمایه در بلندمدت  پیشتاز بازارهای موازی است

سلمان نصیرزاده، کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در گفت‌وگو سنا اظهار کرد: به نظر من حال هوای این روزهای بازارسرمایه همچنان تحت تاثیر اصلاحی است که حدودا از ۲۱ مرداد ماه، با آن مواجه شده بود؛ در این دوره شاهد تغییر پارادایم‌هایی که طی دوره رونق بازار ایجاد شد بودیم، یکی از این پارادایم‌ها نوسانات شدید و رو به بالای نرخ ارز بود. نصیرزاده افزود: در نظر داشته باشید زمانی که وارد یک دوران رونق یا رکود می‎شویم لازم است این انعطاف را داشته باشیم که با تغییر پارادایم‌های غالب استراتژی‌های معاملاتی خود را در آن دوره زمانی تغییر داده یا اصلاح کنیم. بطور مثال، با نگاه منطقی‌تری بازه نوسانی خود را برای معاملات در نظر بگیریم. براین اساس قطعا نیازمندیم دانش سرمایه‌گذاری و مالی خود را در بازارسهام افزایش دهیم و به مطالعه گزارش‌ها، بررسی روندها پرداخته و جریان ورود نقدینگی در سهام را از ابعاد بنیادی و نیز معامله‌گری رصد کنیم. این کارشناس بازارسرمایه بررسی گزارش‌های مالی را یکی از فاکتورهای مهمی دانست که می‌تواند در سرمایه‌گذاری یاری‌رسان باشد و گفت: در شش ماهه ابتدای سال شاهد گزارش‌های مالی خوبی توسط شرکت‌های بورسی بودیم که تحت تاثیر افزایش تقاضای فروش و مباحث کالایی با رشد سودآوری و فروش مناسبی مواجه بودند. در این مدت می‌توان افزایش روند قیمت ارز را از مهم‌ترین عوامل کمک در کسب سوددهی مناسب شرکت‌ها عنوان کرد. وی اضافه کرد: در این مدت صنایع محوری مانند صنایع پتروشیمی، فلزات اساسی، کانه‌های فلزی، چند رشته ای‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری‌ها با سود قابل توجهی رو به رو بودند که نتیجه آن را در روند قیمتی بازار در نیمه اول سال و تا مرداد ماه دیدیم. کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران تصریح کرد: در حال حاضر مقداری از هیجانات مازادی که بر قیمت‌ها تحمیل شده بود، تخلیه شده است. همچنین پارادایم‌هایی که در نیمه نخست سال متورم شده بودند در حال تخلیه انرژی هستند که در نتیجه آن بازار در حال حرکت به سمت نقطه تعادلی است. نصیرزاده بورس را در طولانی مدت و نسبت به دیگر بازارها، همراه با بازدهی مناسب دانست و گفت: در نظر داشته باشید که در مقطع فعلی با عدم قطعیت‌های بیشتری در داخل و عرصه بین‌الملل مواجهیم، بنابراین احتمال سرعت رشد نرخ‌ها را باید به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر بازار در نظر داشته باشیم. در این راستا باید حداقل‌ها را در تحلیل‌های خود لحاظ کنیم (نه حداکثر‌ها را) تا به این ترتیب به طرز مناسبتری به مدیریت ریسک پرداخته و سرمایه خود را با خطر کمتری مواجه کنیم.

ارزش بازار 31 هزارمیلیاردی بازار گوهران

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید با سرمایه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ را حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۵۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد و ۷۹ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۲۹ هزار و ۱۳۴ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با افزایش ۲۵۵ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال به ۵ هزار و ۷۹۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال رسید. ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید نیز با افزایش ۲ هزار و ۲۴۷ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال معادل ۳۱ هزار و ۳۸۱ میلیارد و ۹۸۱ میلیون محاسبه شد. «گوهران» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۱۳۵ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال به مبلغ ۳۴۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۲۰۸ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال سود کسب کرد . شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در آذر ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۴۹۱۲ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال خریداری کرد.

 

ارسال نظر