چگونه از بورس پول در بیاوریم؟

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۹۰۶

 میزان کسب سود هر فرد از بورس متفاوت است و به یک عده عوامل بستگی دارد مانند؛ دانش، عمق مهارت، تجربه عملی، آموزش مستمر و میزان سرمایه بستگی دارد. اما می‌توان گفت اگر به شکل اصولی، شیوه معامله در بازار را یادبگیریم و یا از مشورت متخصصان استفاده کنیم هیچ بازاری را سودآورتر از بورس و اوراق بهادار نخواهد بود. 

شما می‌توانید حتی با مبلغ 500 هزارتومان سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کنید اما؛ باید به این نکته توجه کنید که بورس سراسر ریسک است و راهی برای دور زدن این ریسک وجود ندارد. یک سوال اساسی اینجا مطرح می‌شود که آیا ممکن یک‌شبه پول شما در بورس از بین برود؟ در اصل بورس ایران محدودیتی معقول افزایش و کاهش قیمت در نظر گرفته است. یعنی اگر شما امروز سهمی را بخرید به هیچ عنوان قیمت آن سهم در وز بعدی نصف یا دو برابر نمی‌شود. تمام سهم‌ها در بازار بورس، یک دامنه نوسان دارند. در نتیجه سود ثابتی در بورس وجود ندارد یعنی شما نمی‌توانید «سود ماهیانه ثابت» در بورس داشته باشید. اگر در بورس به دنبال سود ماهیانه ثابت هستید، باید سرمایه خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، سرمایه‌گذاری کنید. درواقع میزان پول درآوردن در بورس به حجم سرمایه شما بستگی دارد.

 هرچقدر که سرمایه شما بیشتر باشد از آن سود پتانسیل کسب سود بیشتری خواهید داشت. البته نکته امیدوارکننده در بازار سرمایه‌ این است که سرمایه‌­های کوچک می­‌توانند با «سود مرکب» و در طول زمان، رشد زیادی داشته باشند. در این مورد هم طبق قانون بازار اوراق بهادار یک حداقل سرمایه­ گذاری وجود دارد که برای معاملات آنلاین 100 هزار تومان و برای معاملات حضوری و تلفنی 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است. رعایت نکته‌های زیر برای موفقیت در بازار بورس بسیار مهم هستند. برای اینکه سود مناسبی از بورس داشته باشید باید به برخی نکات توجه کنید:

مزایا و معایب این بازار را بشناسیم؛ یکی از مزایای بازار بورس این است که شما می‌توانید با هر میزان سرمایه اولیه در بازار فعالیت کرده و سرمایه‌گذاری را شروع کنید. علاوه بر این می‌توانید هر روز در سایت کارگزاری خود سود و زیانتان را مشاهده کرده و از طریق سیستم معاملات آنلاین در لحظه، سهم دلخواه خود را بخرید یا سهم‌های خودتان را به فروش برسانید. از تصمیم‌‌گیری هیجان‌زده اجتناب کنید. در بازار سرمایه لازم است هیجانی تصمیم نگیرید و حساب‌ شده عمل کنید به‌ خصوص در انتهای روند، محتاط باشید. تصمیم‌‌گیرنده نهایی خودتان باشید.

 برای کسب درآمد مناسب از بورس با مطالعه شخصی، رصد کردن شرکت‌ها و شرکت در دوره‌های آموزشی مناسب، تصمیمات درستی در خریدن یا نخریدن یک سهم بگیرید. در ابتدای ورود به بازار سرمایه با سرمایه‌ای اندک کار را شروع کنید. توصیه می‌شود در ابتدای راه کسب درآمد از بورس، رقمی به ارزش یک تا 2میلیون تومان خرید کنید. چون به این ترتیب و با توجه به محدوده تغییر قیمت 5 درصد، ضرر احتمالی، مقدار تکان‌دهنده‌ای نخواهد بود. وقتی تازه وارد بازار بورس شدید، سعی کنید که تنوع سبد سهامتان را زیاد نکنید و آن را در حد معقول نگه دارید. چون در ابتدای کار، میزان سرمایه شما کم است و پراکندگی در خرید سهام می‌تواند از سود شما بکاهد.

 

ارسال نظر