رویداد

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۷۱۰

رشد پایه پولی در شش ماه  ۵،۴ درصد شد

رییس کل بانک مرکزی، اعلام کرد: گزارش‌های اولیه اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی حاکی از رشد ۵.۴ درصدی پایه پولی و رشد ۱۵.۵ درصدی نقدینگی در پایان شش‌ماهه اول امسال نسبت به پایان سال ۹۸ است. محدود شدن رشد پایه پولی نشانگر ایستادگی بانک مرکزی برای کنترل رشد پول پرقدرت در جامعه است.  همتی افزود: با توجه به تعدیل اصلاح انجام شده در نرخ سپرده قانونی که به خاطر مساعدت به بانک‌ها در پرداخت وام‌های کرونا انجام شده بود و همچنین اقدامات احتیاطی که به زودی دنبال خواهد شد، در ادامه سال ان‌شاالله شاهد تعدیل نرخ رشد نقدینگی خواهیم شد.عالی‌ترین مقام بانک مرکزی برنامه این بانک برای کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها را از دیگر اقدامات بانک مرکزی برای کنترل رشد نقدینگی دانست و تصریح کرد: مدیریت نرخ سود به عنوان ابزار اصلی کنترل تورم دنبال خواهد شد.

توقف تخفیف بیمه شخص‌ثالث از سوی استارت‌آپ‌ها

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای گفت: شرکت‌های استارت‌آپ باید به سرعت نسبت به توقف ارایه تخفیفات مازاد بر سقف مجاز اقدام کرده و نتایج اقدامات صورت گرفته را به بیمه مرکزی اعلام کنند. به گزارش بیمه مرکزی، مهرداد رضایی، طی نامه‌ای به بازاریابان برخط درخصوص ارایه تخفیفات خارج از قانون بیمه شخص ثالث تذکر داد.با توجه به نتایج بررسی‌های صورت گرفته، اقدام برخی شرکت‌های بازاریاب برخط در ارایه تخفیفات مغایر با مفاد ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، از مصادیق تخلف محسوب می‌شود.هرچند این تخفیفات از منبع شرکت بیمه نبوده و از منابع داخلی شرکت استارت‌آپ بیمه تامین می‌شود، در هر صورت این موضوع منجر به ایجاد بی‌نظمی در بازار و نارضایتی در میان سایر فعالان صنعت بیمه شده و از نظر بیمه مرکزی از مصادیق رقابت مکارانه و ناسالم تلقی می‌شود.

صنعت بیمه  نیازمند شرکت‌های دانش‌بنیان 

رییس کل بیمه مرکزی از آمادگی صنعت بیمه برای سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیاردتومانی به منظور تکمیل زیرساخت‌های آی تی این صنعت در کشور خبر دادو تاکید کرد: صنعت بیمه به‌شدت نیازمند خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان است. غلامرضا سلیمانی شامگاه چهارشنبه در نشست «تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور» سهم شبکه بیمه جهانی را ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار و معادل ۷ درصد از تولید ناخالص کشورها دانست. وی با بیان اینکه، میزان سرمایه‌گذاری‌های صنعت بیمه در کشور بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد؛ ضریب نفوذ بیمه نیز به ۳.۶ درصد افزایش یافته است و البته هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم. رییس کل بانک مرکزی در ادامه از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست کرد با مشارکت در طرح‌های نوین بیمه‌ای و ایجاد بستر دیجیتال در صنعت بیمه و توسعه آن به تقویت ساختارهای خدمات اقتصادی کمک کنند. وی همچنین از آمادگی صنعت بیمه برای سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیاردتومانی به منظور تکمیل زیرساخت‌های IT صنعت بیمه در کشور خبر داد و تاکید کرد: صنعت بیمه با در اختیار داشتن بیگ دیتای ارزشمند، علاقه‌مند است در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و به‌شدت نیازمند خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وام ۶،۵ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به اکوادور 

رییس‌جمهور اکوادور اعلام کرد که هیات‌مدیره صندوق بین‌المللی پول موافقتنامه وام ۶.۵ میلیارد دلاری را که در اواخر ماه آگوست منعقد شده بود، تصویب کرد. به گزارش شینهوا، لنین مورنو، رییس‌جمهور اکوادور روز چهارشنبه اعلام کرد که هیات‌مدیره صندوق بین‌المللی پول موافقتنامه وام 6.5 میلیارد دلاری را که در اواخر ماه آگوست منعقد شده بود، تصویب کرد.مورنو در گفت‌وگو با خبرنگاران در کیتو گفت: دقایقی پیش من با افرادی از صندوق بین‌المللی پول گفت‌وگو کردم و می‌توانم به شما بگویم که وام صندوق بین‌المللی پول امروز به اتفاق آرا تصویب شد.این خبر برای ملت اکوادور که به دلیل ویروس کرونا دچار مشکلات شدید اقتصادی شده‌اند، بسیار عالی است. طبق گفته مورنو، پرداخت اولیه صندوق بین‌المللی پول که 2 میلیارد دلار است در روز جمعه انجام می‌شود.

 

ارسال نظر