اخبار

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۶۵۲

چرا در بورس  سرمایه‌گذاری کنیم؟

نکته مهم: حتی اگر به اخلاق سرمایه‌گذاری اعتقادی ندارید بازهم بازدهی بورس از هرجای دیگری جذاب‌تر است. بورس را می‌توان یکی از مهم‌ترین درگاه‌های سوددهی در بلندمدت دانست و این بازار اغلب دربلندمدت سوددهی خوبی عاید شما می‌کند و به احتمال بسیار کم زیان را مهمان پرتفوی شما کند. براین اساس سال 94 شاهد رکورد شدیدی در بازار مسکن بودیم اما؛ بورس بازده بیش از 27 درصد راداشت و درسال 99 با رکوردشکنی و تورم در بازارهای موازی بورس بازدهی 300 درصدی را مهمان صورت مالی سهامداران خود کرد از این رو می‌توان بورس را یک جایگاه سرمایه‌گذاری امن اما؛ پرریسک دانست. دلیل عمده برای پرریسک بودن بازار سرمایه حساس بودن این بازار است. بورس یک بازار کاملا حساس نسبت به اتفاقات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... است و از این بازارها واکنش می‌گیرد در نتیجه اگر زمانی بورس به واسطه اخبار قرمزپوش شد باید صبرکنیم. در بورس می‌توان با کمترین مبلغ ممکن نیز سرمایه‌گذاری کرد و شما می‌توانید با مبلغی زیر یک میلیون وارد بازار شوید و پس از آموزش‌های لازم میزان سرمایه خود را افزایش دهید. هیچگاه در خرید و فروش در بورس از دوست و آشنا کمک نگیرید و اگر تخصصی در این حوزه ندارید می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را به صندوق‌های متعدد که در بازار موجود است بسپارید.

تعادل بازار به واسطه  ابزارها و واسطه‌های قانونی 

محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در راستای قانون از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم تا بازگشت تعادل به بورس را سرعت دهیم. وی در عین حال با اشاره به اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار نمی‌تواند اقدام فراقانونی انجام دهد، افزود: به جای آنکه این سازمان را در انجام اموری که در آن اختیاری ندارد مقصر بدانیم، باید ببینیم آیا از اختیاراتی که دارد استفاده کرده یا خیر و بعد اظهارنظر کنیم. مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: سازمان بورس یک بازو برای اجرای قوانین مربوط است و مطمئنا برای اجرای کامل قانون و حصول نتیجه، سازمان‌های دیگر هم دخیل‌اند که باید تکالیف خود را انجام دهند. خدابخش با بیان اینکه بازار سرمایه بیش از هر زمان دیگری نیازمند فضای آرام و دوری از هیجان است، افزود: برخی افراد با اظهارنظرهای غیرکارشناسی در فضای مجازی، باعث ایجاد اختلال در بازارهای مالی از جمله بازار سرمایه می‌شوند. وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص پیگیری‌ها برای صیانت از بازار سرمایه با اتکا به صندوق تثبیت گفت: سازمان بورس از زمان تصویب قانون رفع موانع تولید و الزام به تخصیص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت، پیگیر این موضوع بوده است. مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، موجودیت صندوق تثبیت را مستقل و عملکرد آن را کاملا شفاف دانست و گفت: این صندوق در خرید و فروش‌ها دقیقا طبق آیین نامه عمل می‌کند. 

از سقوط دلار تا لعنت فرستادن  به کاخ سفید

چندماه ابتدای سال بازار سرمایه سوددهی خوبی داشت و باعث شد اغلب مردم وارد این بازار شوند و با روند نزولی بورس، توئیت‌های روزمره راجع‌به بورس افزایشی شد.اخبار سیاسی تاثیر مهمی در بورس دارد و برخی از سهامداران این روزها به توئیت‌هایی با مضمون لعنت به کاخ سفید روی آوردند. «لعنت به کاخ سفید که به مردم گفت سرمایه‌تون رو به بورس بیاورید و همه‌چیز رو به بورس بسپارید!» «با شعار: بورس امن‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاریه وارد شده، و با فریاد: فرار کنید 30 درصد سرمایه بیشتر نموند»،«شخص رییس‌جمهور مردم را به بورس دعوت می‌کند. دولت سهامش را در سقف قیمت به مردم میفروشد. قیمت سهام افت شدید و پول مردم نصف می‌شود. دولت سهام افت کرده را از مردم باز خرید می‌کند. بدین ترتیب بخشی از کسری بودجه دولت از جیب مردم جبران می‌شود. به همین زیبایی.» «رییس هیات مدیره لوتوس پارسیان کیه به نظرتون؟ جواب: ریاست سازمان بورس!! آقای قالیباف اصل» 

ارسال نظر