تالار

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۹۴۲

روند متعادل‌تر  در انتظار بازار سرمایه

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی بورس در خصوص ثبات بخشی به بازارسرمایه و صیانت از حقوق سهامداران، شاهد بازاری متعادل، نقدشونده و اطمینان بخش خواهیم بود. با مصوبه اخیر شورای عالی بورس، بازار جهت خود را پیدا کرده و پول‌‌‌‌هایی که در کنار بازار پارک شده بود مجددا به بورس برخواهد گشت. وی افزود: یکی از مصوبات مهم جلسه مربوط به الزام حقوقی‌ها به بازارگردانی در بورس و فرابورس است. همچنین در حالی که در سال‌های گذشته بر اساس قانون رفع موانع تولید و مواد ۱۶ و ۱۷ ارتقای نظام بانکی موضوع ورود بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس ممنوع شده بود، اما بر اساس مصوبه شورای عالی بورس از روز شنبه بانک‌ها، صندوق‌ها و نهادهای مالی زیرمجموعه بانک‌ها می‌توانند به سرمایه‌گذاری در بازار سهام بپردازند. به گفته هامونی در کنار مصوبات امروز شورای عالی بورس همچنین سهام خزانه و اوراق اختیار فروش تبعی راه افتاده‌اند.هامونی ادامه داد: خرید سهام خزانه از طرف ناشران مختلف سیگنالی به بازار سهام است که به ارزشمندی سهام خود باور دارند. به عبارت دیگر، شرکت‌هایی که نسبت به این عمل اقدام می‌کنند در واقع به سهامداران خود این اطمینان را می‌دهند که سهام شرکت ارزشمند بوده و در آینده شاهد اتفاقات مثبتی است.مدیرعامل فرابورس اظهار داشت: همچنین حقوقی‌هایی که اقدام به بازارگردانی در بازار سهام می‌کنند بر اساس یک سیاست تشویقی دارای معافیت کارمزدی خواهند بود و ضمانت اجرایی مصوبات امروز شورای عالی بورس هم در قالب دستورالعمل انضباطی اعمال خواهد شد. نوسانات فعلی بورس و فراز و فرودهای آن کاملاً طبیعی است و در دوره‌های گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم.

اعضای هیات‌مدیره بورس تهران انتخاب شدند

اعضای جدید هیات‌مدیره بورس تهران، روز پنجشنبه ۲۰ شهریور۹۹، در مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور بیش از ۷۷ درصد از سهامداران، انتخاب شدند. در این مجمع انتخاب اعضای هیات مدیره بورس تهران مطرح و رای‌گیری شد. پس از رای‌گیری شرکت‌های صندوق بازنشستگی بانک‌ها، بانک آینده، سرمایه‌گذاری صبا تامین، سرمایه‌گذاری اهداف، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، سرمایه‌گذاری تدبیر و سرمایه‌گذاری توسعه ملی اعضای هیات مدیره بورس تهران را تشکیل دادند.  در ضمن به ترتیب گروه مالی ملت، کارگزاری پیشگامان بازار سرمایه و شرکت کیمیا طب مهیا به عنوان اعضای علی‌البدل این هیات مدیره انتخاب شدند.

اعلام زمان ثبت نام گواهینامه حرفه ای بازار سرمایه

امین سادات، مسئول مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به دلیل تکمیل ظرفیت‌های اعلام شده و تقاضای بالای داوطلبان به منظور ایجاد فرصت ثبت نام، با مساعدت  های صورت گرفته، ثبت نام آزمون‌های جدید از ساعت ۸:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه آغاز و تا زمان تکمیل ظرفیت هر آزمون ادامه خواهد داشت.مسئول مرکز آموزش با بیان اینکه ظرفیت‌های جدید به منظور ایجاد فرصت برای ثبت نام داوطلبان در آزمون‌های شش ماهه دوم است، گفت: به جهت ایجاد فرصت یکسان و مناسب برای داوطلبان، در این دوره امکان تغییر و جابجایی هیچ آزمونی وجود ندارد، بنابر این به داوطلبان توصیه می‌شود با دقت بیشتری زمان و ساعت آزمون خود را انتخاب کنند.سادات در خصوص لزوم رعایت پیش‌نیاز تمامی آزمون‌ها عنوان کرد: لازم است تمامی داوطلبان پیش از انتخاب آزمون، قوانین پیش‌نیاز و هم‌چنین شرایط عمومی و اختصاصی را مطالعه کنند.

 

ارسال نظر