خبر

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۶۰۶

عقب‌گرد ۴۳ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بازار سرمایه دیروز با افت ۴۳ هزار و ۲۹۴ واحد مواجه شد که در نتیجه این رقم به یک میلیون و ۶۸۴ هزار واحد رسید.در این روز کاری بیش از ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۲ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۵۱۵ واحد کاهش به ۴۵۵ هزار و ۹۹۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۲۷۳ واحد افت به ۲۹۹ هزار و ۹۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۸ هزار و ۱۹۷ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰۱ هزار و ۵۹۰ واحد کاهش داشتند.علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۸۵۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۳۹ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۱۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۶۱ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۱۳۵ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۶۶ واحد، دشت مرغاب (غدشت با ۳۷ واحد، قند نیشابور (قنیشا) با ۳۵ واحد، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (ویترو) با ۲۰ واحد، کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی) با ۲۰ واحد، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (تکشا) با ۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۶۸ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با چهار هزار و ۳۵۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با دو هزار و ۱۸۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۸۶۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۷۹۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۳۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۶۰۲ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۲۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۲۷ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۴۲۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۴۱۷ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۶۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.نماد فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، و پالایش نفت تهران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۹۴ میلیون و ۸۵۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲۷ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

رشد 25 درصدی حجم معاملات بورس کالا

در هفته‌ای که گذشت بالغ بر 886 هزار و 179تن انواع کالا به ارزش بیش از 69 هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که به ترتیب رشد 25 و 32درصدی را نشان می‌دهد. در جریان معاملات هفته گذشته 886 هزار و 179 تن انواع کالا به ارزش بیش از 69 هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته قبل خود به ترتیب رشد 25 و 32 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. همچنین در این مدت در تالار محصولات صنعتی و معدنی این بورس 337 هزار و 884 تن انواع کالا به ارزش 35 هزار و 492 میلیارد ریال معامله شد. در این تالار 326 هزار و 297 تن فولاد، 7 هزار و 840 تن آلومینیوم، 3 هزار و 140 تن مس، 12 تن کنسانتره فلزات گرانبها، 120 تن سولفور مولیبدن، 475 تن شمش روی و 20 کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد. تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم در هفته‌ای که گذشت میزبان دادوستد 250 کیلوگرم زعفران رشته‌ای بود. بازار فرعی نیز طی هفته مذکور دادوستد 3 هزار و 107 تن انواع محصول را تجربه کرد. همچنین در هفته مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، 525 هزار و 188 تن انواع کالا به ارزش 33 هزار و 633 میلیارد ریال به فروش رسید. در این تالار 204 هزار و 500 تن وکیوم باتوم، 149 هزار و 874 تن قیر، 83 هزار و 810 تن مواد پلیمری، 35 هزار و 60 تن مواد شیمیایی، 48 هزار و 500 تن لوب کات، یک هزار و 260 تن عایق رطوبتی، یک هزار و 414 تن روغن پایه، 150 تن آرگون و 700 تن گوگرد معامله شد.

ادامه پذیره نویسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری پالایشی یکم

پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) تا چهارشنبه ۱۹ شهریور ادامه می‌یابد. زمان ورود سفارش در این نماد هر روز از ساعت ۱۲: ۳۰ تا ۱۴ بوده و امکان شرکت در پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق برای اشخاص حقوقی وجود ندارد. بر اساس این گزارش تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره نویسی، ۶.۱۹۳.۴۰۶.۴۹۳ واحد، مبلغ اسمی هر واحد، ۱۰۰ هزار ریال و روش پذیره نویسی، عرضه به قیمت ثابت بر مبنای ارزش اسمی هر واحد صندوق (۱۰۰ هزار ریال) است. ضمناً پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق شامل هیچگونه کارمزد معاملاتی نخواهد بود. این صندوق شامل باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز است و به دلیل افزایش جذابیت خرید توسط سرمایه‌گذاران خرد همانند دارا یکم با تخفیف ۲۰ درصدی به متقاضیان عرضه می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند برای اطلاع از جزییات بیشتر به اطلاعیه شماره ۱۸۱/۷۸۵۴۱ مورخ ۴ شهریور ۹۹ منتشره در سایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران به نشانی www.tse.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظر