خبر

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۴۰۸

هشدار به سازمان بورس برای تسهیل صدور مجوز کارگزاری

مهر | وزیر اقتصاد، سازمان بورس را موظف کرد تا زمینه صدور مجوز تأسیس کارگزاری‌های جدید را فراهم کند. فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار مصوبه این هیات مبنی بر فراهم شدن شرایط صدور مجوز راه‌اندازی کارگزاری‌های جدید را به سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه، سازمان بورس می‌بایست تا پایان مرداد ماه دستورالعمل جدید راه‌اندازی کارگزاری‌های بورس را آماده می‌کرده است. در این دستورالعمل، باید برای همه متقاضیان راه‌اندازی کارگزاری بورس زمینه تأسیس این کسب و کار را فراهم کند. در صورتی که سازمان بورس دستورالعمل جدید تأسیس کارگزاری بورس را تهیه نکند، دستورالعمل قبلی صدور مجوز تأسیس کارگزاری بورس که سازمان بورس و اوراق بهادار آن را در سال ۸۶ ملاک عمل قرار داده، ملغی اثر خواهد شد.

صندوق سرمایه‌گذاری  پالایشی یکم ثبت شد

صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم، در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران، سرپرست اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم اظهار داشت: مراحل ثبت صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم به شماره ثبت ۱۱۷۵۴ در سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد. وی بیان داشت: صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم امروز در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد و برای مرحله بعد برای پذیره‌نویسی به شرکت بورس تهران ارسال خواهد شد تا برای انتخاب نماد و فرآیند پذیره نویسی آماده شود. دولت بنا دارد باقیمانده سهام خود در 4 پالایشگاه اصفهان، ‌تهران، تبریز و بندر عباس را در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل 44 و با تخفیف 30 درصدی در قالب صندوق قابل معامله بورسی‌ (ETF) با 30 درصد تخفیف تا سقف 50 میلیون ریال برای هر دارنده کد ملی ایرانی از طریق بورس یا درگاه‌های بانکی ارایه کند.

76  مرکز جامع سلامت برکت در سیستان و بلوچستان

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، 76 مرکز جامع سلامت برکت مشغول خدمت‌رسانی در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان است. محمد مهجوری با اعلام این خبر گفت: با افتتاح 9 مرکز جامع سلامت برکت در هفته گذشته، تعداد مراکز جامعه سلامت بنیاد برکت در استان سیستان و بلوچستان به 76 مرکز رسید. وی در تشریح مراکز جامع سلامت افتتاح شده در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این 9 مرکز در شهرهای زهک، زابل، زاهدان، خاش و نیک شهر با اعتباری بالغ بر 135 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت تصریح کرد: بنیاد نسبت به ساخت 96 مرکز جامع سلامت در استان سستان و بلوچستان متعهد است که از این تعداد، 76 مرکز افتتاح شده و 9 مرکز دیگر تا بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.  مهجوری درباره پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان توضیح داد: 485 پروژه شامل مدرسه، راه، پل، مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت، کتاب‌خانه، دارالقرآن، خانه عالم، حوزه علمیه و غیره را در استان سیستان و بلوچستان در دست اقدام داریم که 312 پروژه به بهره‌برداری رسیده است. وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای 485 پروژه عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان یک‌هزار و 842 میلیارد ریال است. مهجوری با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بنیاد تا به امروز 99 مدرسه را در استان افتتاح کرده است و 19 مدرسه دیگر نیز مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این بنیاد نسبت به ساخت 174 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان متعهد بوده است. وی تاکید کرد: ورود بنیاد برکت به حوزه ساخت و تکمیل بیمارستان‌ها، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است. گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 9 هزار و 371 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری 9 هزار و 569 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

بررسی یک لایحه درباره بورس در شورای نگهبان

«لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم»در مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان بررسی شد. لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم عصر دیروز (یکشنبه) در دستور کار جلسه مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان قرار گرفت. بر پایه این گزارش، ابعاد حقوقی این مصوبه با حضور کدخدایی عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان، موسوی، دهقان، طحان نظیف و جمعی از کارشناسان پژوهشکده شورای نگهبان و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

 

ارسال نظر