تالار

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۱۸۳

فروش بلوکی سهام عدالت برای حمایت از سهامداران

برای حمایت از بازار سرمایه و حقوق سهامداران، فروش سهام عدالت به صورت بلوکی با نماد ۲ در بورس انجام می‌شود. فروش سهام عدالت در بازار باعث نزولی شدن بازار سرمایه نشده است و نکته‌ای که این روزها در این رابطه مطرح می‌کنند صحت ندارد.حسین فهیمی با اشاره به اینکه حجم بازار سرمایه عمیق شده است ادامه داد: در بازاری که بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان معامله صورت می‌گیرد عددهای چند صد میلیاردی سهام عدالت در برخی روزها تاثیر زیادی در منفی و مثبت شدن بازار ندارد؛ ممکن است در برخی نمادها تاثیر مقطعی داشته باشد، اما اینکه کل شاخص بورس را منفی و مثبت می‌کند، صحت ندارد.فهیمی گفت: از ابتدای آزاد‌سازی سهام عدالت، بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شد، اما بازار منفی نشد. در این روزها جمعا ۶۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شده است پس فروش سهام عدالت تاثیری در بازار ندارد.مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، درباره روش‌های فروش سهام عدالت ادامه داد: فروش سهام عدالت تابع قوانین و مقررات بازار بورس است و در فروش سهام عدالت، سفارشات تجمیع، و در اختیار کارگزاری قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه اگر سهم کارگزار برای فروش کم بود به‌صورت کل عرضه می‌کند و اگر به‌صورت بلوک بود تابع قانون بلوکی خواهد شد به‌طوری که اگر حجم فروش کارگزاری در یک نماد بزرگ و بلوک باشد مشمول مقررات بلوکی بازار می‌شود و باید سهام را به این روش بفروشد.

رسانه‌های خارجی به دنبال تهییج مردم برای فروش سهام

وزیر کشور با بیان اینکه رسانه‌های خارجی به دنبال تحریک و تهییج در بازار سرمایه هستند و مردم را به فروش سهام خود در بازار سرمایه تحریک می‌کنند، گفت: همه رسانه‌ها به‌شکل کارشناسانه و دقیق باید به مساله بورس بپردازند تا افکار عمومی تهییج نشود.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه پنجاه و پنجمین نشست ستاد اطلاع‌رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: چند موضوع در دستور کار امروز ستاد قرار داشت که یکی از آنان پیگیری حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا بود. وزیر کشور ادامه داد: اصناف گزارش‌های خوبی در نشست ارایه کردند. مقرر شد ابعاد مختلف این موضوع بررسی کارشناسی و نتیجه این بررسی‌ها سپس به رییس‌جمهوری ارایه شود تا وی با دستورات خود با سرعت، حمایت‌های لازم را تداوم دهند و ما هم با مشکلات واحدهای تولیدی مواجه نشویم.

 

ارسال نظر