خبر

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۹۲۶

راه‌اندازی بورس بین‌الملل تا دو ماه آینده

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با راه‌اندازی تمام زیر ساخت‌های مورد نیاز، بورس بین‌الملل تا دو ماه دیگر در جزیره کیش راه‌اندازی می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص راه‌اندازی بورس بین‌الملل در کشور اظهار کرد: زمینه جدیدی از معاملات در بورس تحت عنوان بورس بین‌الملل در کشور در جزیره کیش راه‌اندازی خواهد شد که با تمام مکانیزم‌های جهانی و بین‌المللی همکاری دارد. وی افزود: سامانه جداگانه‌ای برای انجام معاملات در بازار بورس بین‌الملل راه‌اندازی خواهد شد که تمام تسویه حساب‌ها، زبان و قوانین آن مرتبط با اصول بین‌المللی است. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: شرایط حقوقی که در این زمینه رعایت می‌شود با قوانین حقوقی بین‌المللی ارتباط دارد.

بانک ادامه داد: نحوه فعالیت و سرمایه‌گذاری در بورس بین‌الملل به شورای عالی بورس ارایه شده است و مجوز اولیه آن پس از مشخص شدن تمام سهامداران داخلی و خارجی منتشر می‌شود. وی تصریح کرد: امیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده زیر ساخت‌های لازم راه‌اندازی شود تا در همان زمان انجام معاملات در این بازار کلید بخورد. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز کرد: تمام افراد خارجی و ایرانی‌ مقیم در خارج از کشور می‌توانند در این بازار با استفاده از ارز بین‌الملل سهام‌های مربوط به بخش‌های مناطق آزاد را خریداری کنند. بانک مطرح کرد: با استفاده از این بازار سرمایه‌های جدیدی که به بورس کشور وارد می‌شود از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی تقویت می‌شود.

دو عرضه اولیه  در راه بورس+ جزییات

امروز و فردا به ترتیب نماد «زملارد» در فرابورس و نماد «شبهساز» در بورس عرضه اولیه خواهند شد. به گزارش ایسنا،  ۱۵ درصد از کل سهام شرکت امروز (سه‌شنبه) عرضه می‌شود که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۲۰ سهم است. ثبت سفارش این نماد ساعت ۱۳ تا ۱۷ امروز خواهد بود و دامنه قیمت در ثبت سفارش نیز از ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ تومان است.

همچنین در روز چهارشنبه، ۴ میلیارد و ۲۶ میلیون و۱۵۷ هزارو ۴۰۰ سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت بهساز کاشانه تهران در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «ثبهساز» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. بر این اساس، حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۱۰۰۰ سهم و سقف و کف قیمت نیز به ترتیب ۲۲۰۰ و ۲۰۹۰ ریال است

 

ارسال نظر