خبر

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۸۴۱

60 درصد سهام عدالت قابل معامله شد

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام گفت: از روز یکشنبه، تمام دارندگان سهام عدالت می‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را معامله کنند.

به گزارش فارس ، حسین فهیمی از فراهم شدن امکان فروش بخشی از سهام عدالت به روش غیر مستقیم در بورس خبر داد و اظهار کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از روز یکشنبه برای معامله به بورس وارد می‌شوند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه، شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی به عنوان اولین شرکت قابل معامله در بازار سرمایه خواهد بود، افزود: این شرکت ابتدا با سرمایه ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و دارای ۴۰۰ هزار سهام دار است.

وی ادامه داد: سرمایه فعلی این شرکت در مجموع با ارزش گذاری روز بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است. فهیمی با بیان اینکه به طور معمول از این شرکت سرمایه گذاری به تمام دارندگان سهام عدالت که سهام ۵۰۰ هزار تومانی داشتند، ۱۲۴ هزار سهم ۱۰۰ تومانی تعلق یافته است، گفت: با توجه به ارزش بالای این سهام‌ها در بورس، به دارندگان سهام عدالت با روش غیر مستقیم توصیه می‌کنیم در نگهداری سهام خود تلاش کنند. سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ میلیون نفر دارنده روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت هستند. وی اظهار کرد: از امروز تمام دارندگان سهام عدالت می‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را معامله کنند. فهیمی با اشاره به اینکه دارندگان روش غیر مستقیم در بورس دارای یک بازارگردان در شرکت‌های استانی هستند که کار معاملات آن‌ها را به صورت حرفه ای‌تر مدیریت می‌کند، گفت: دارندگان سهام عدالت می‌توانند تمام یا درصدی از سهام خود را نزد بانک عامل که ابتدا از بانک ملی آغاز شده است به عنوان وثیقه قرار داده و از سهام عدالت برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود با دریافت کارت اعتباری استفاده کنند. سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط درخواست مشتریان بانکی برای دریافت کارت اعتباری کاملا غیرحضوری است و از این رو سهامداران عدالت به هیچ وجه نباید به بانک مراجعه کنند

رشد ۵۸ درصدی حجم معاملات در بورس کالا رقم خورد

هفته گذشته (منتهی به ۱۶ مرداد ماه)، ۵۷۲ هزار و ۷۶۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که نشانگر رشد ۵۸ درصدی حجم معاملات نسبت به هفته ماقبل در تالار محصولات صنعتی و معدنی است. به گزارش شرکت بورس کالای ایران، هفته گذشته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲۶۴ هزار و ۱۲۵ تن انواع کالا به ارزش ۲۹ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال معامله شد. همچنین در این تالار ۲۵۲ هزار و ۳۲۳ تن فولاد، هفت هزار و ۲۰ تن مس، سه هزار و ۶۵۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، یک هزار تن شمش روی و هشت کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد. علاوه براین در هفته معاملاتی یاد شده در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۰۸ هزار و ۱۷۰ تن انواع کالا به ارزش ۲۱ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال به فروش رسید. آمارها نشان می دهد در این تالار ۵۱ هزار و ۲۷۸ تن قیر، ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۶۷ هزار و ۷۳ تن مواد پلیمری، ۵۴ هزار تن لوب کات، ۳۵ هزار و ۷۲۷ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۸۰۲ تن روغن پایه، ۵۰ تن آرگون، ۸۹۰ تن عایق رطوبتی و ۸ هزار و ۹۵۰ تن گوگرد معامله شد.

همچنین ۴۰۱ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران دادوستد شد

 

همسایگان ایران چقدر ذخایر ارزی دارند؟

عربستان بیشترین میزان ذخایر ارزی را در بین همسایگان ایران دارد.

به گزارش ایسنا، داده‌های جمع‌آوری شده توسط موسسه سی‌ای سی سی نشان می‌دهد در بیشتر کشورهای عرب حوزه جنوب خلیج فارس، میزان ذخایر ارزی در مقایسه با ماه‌های قبلی روندی نزولی داشته است که دلیل اصلی آن، کاهش درآمدهای دولتی و تزریق ارز به بازار برای کاهش نوسان‌ها بوده است. کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث این روند نزولی بوده است. 

تا پایان ماه ژوئن میزان ذخایر ارزی عربستان معادل ۴۳۵ میلیارد و ۸۰۵ میلیون دلار بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل، یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون دلار کاهش داشته است. طی بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰، بیشترین رکورد ثبت شده ذخایر ارزی در این کشور مربوط به آگوست ۲۰۱۴ با ۷۳۱ میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار و پایین‌ترین کورد ثبت شده نیز مربوط به سپتامبر ۲۰۰۲ با ۳۷ میلیارد و ۴۲۴ میلیون دلار بوده است.  تا پایان ماه ژوئن میزان ذخایر ارزی امارات معادل ۹۳ میلیارد و ۷۰۶ میلیون دلار بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است. طی بازه زمانی ۱۹۷۳ تا ۲۰۲۰، بیشترین رکورد ثبت شده ذخایر ارزی در این کشور مربوط به فوریه ۲۰۲۰ با ۱۰۹ میلیارد و ۵.۲ میلیون دلار و پایین‌ترین رکورد ثبت شده نیز مربوط به ژوئن ۱۹۷۳ با ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

 

ارسال نظر