«آبادا» با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومان عرضه می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۱۸۵

روز چهارشنبه شاهد عرضه اولیه دیگری در شرکت فرابورس ایران خواهیم بود؛ شرکت تولید نیروی برق آبادان با نماد «آبادا» دهم ماه جاری توسط هیات پذیرش اوراق بهادار فرابورس به عنوان پانصد و چهل و دومین شرکت پذیرفته شده و در بخش «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم»، گروه و طبقه «تولید، جمع‌آوری و توزیع برق» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده بود. به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، این شرکت با سرمایه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، در آبادان مشغول فعالیت است و سهامداران عمده آن‌که متعهدین عرضه روز چهارشنبه هم هستند، شرکت‌های مهندسی ری نیرو  (سهامی خاص) با مالکیت ۷۵ درصدی سهام و گروه اقتصادی مفید (سهامی خاص) با مالکیت ۲۵درصد سهام هستند. متعهد خرید در عرضه «آبادا»، نیز شرکت تامین سرمایه نوین است. 

    عرضه اولیه ۱۲ درصدی «آبادا»

بر اساس اطلاعیه مدیریت عملیات بازار بورس تهران، روز چهارشنبه هفته جاری اول مردادماه ۹۹ تعداد ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت «تولید نیروی برق آبادان» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. مشخصات این عرضه به شرح زیر است: 

    اختصاص ۲۵۰ میلیون سهم به عموم

 تعداد ۲۵۰ میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز عرضه اختصاص خواهد یافت و تعداد ۵۰ میلیون سهم نیز صرفا به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز معاملاتی شنبه مورخ چهارم مردادماه ۹۹ به قیمت کشف شده در روز عرضه مورخ اول مردادماه ۹۹ اختصاص خواهد یافت و ساز و کار عملیاتی آن متعاقبأ اعلام خواهد شد. ورود سفارش صرفاً با کد معاملاتی و در دوره زمانی و محدوده قیمتی تعیین شده جهت ثبت سفارش امکانپذیر است و ورود سفارش به‌طور گروهی مجاز نیست. کلیه مشتریان بر خط نیز می‌توانند با توجه به شرایط ذکر شده فوق نسبت به ورود سفارش اقدام کنند.

     اختصاص واحدهای بیشتر به کدام صندوق‌ها تعلق دارد؟

بیشترین میزان واحدهای تخصیصی در میان صندوق‌های موجود به ترتیب به صندوق‌های سهامی «هستی بخش آگاه» به تعداد ۶ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۹۱ واحد، «سرور سودمند مدبران» به تعداد ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۴۶۵ واحد و «ارزش آفرینان بیدار» در حدود ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد اختصاص دارد.

    نیروگاه‌های قبلی پذیرفته شده در بورس

 پیش از این و در بین نیروگاه‌های برق موجود در کشور، تعداد ۶ نیروگاه در بازار دوم فرابورس پذیرفته شده و معامله می‌شوند. این نیروگاه‌ها شامل، شرکت تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، برق مهتاب کهنوج (بکهنوج)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) هستند. براین اساس «آبادا» بعد از «بجهرم» که در مهر ماه سال گذشته به بورس آمده بود، هفتمین نیروگاهی است که به بازارسرمایه وارد می‌شود.


 

ارسال نظر