تامین مالی نوآوری از درگاه فرابورس روی ریل رشد و توسعه

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۹۸۵

مدیرعامل فرابورس ایران از اعطای موافقت کمیته بررسی صندوق‌های جسورانه و خصوصی برای صدور موافقت اصولی به دو صندوق فرابورسی خبر داد و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی فیروزه و صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه نانو تک آینده دو صندوقی هستند که موافقت لازم را از سوی این کمیته برای صدور موافقت اصولی دریافت کرده‌اند و با اتمام رویه‌های قانونی، واحدهای آنها در بازار فرابورس پذیره‌نویسی خواهد شد.

به گزارش سنا، امیر هامونی با اشاره به اینکه صندوق خصوصی فیروزه دارای سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی است، اعلام کرد: مدیریت این صندوق بر عهده شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران است و موضوع سرمایه‌گذاری آن پس از انجام پذیره‌نویسی سه حوزه از حوزه‌هایی نظیر کشاورزی و دامپروری، محصولات شیمیایی، محصولات غذایی، صنایع فلزی و معدنی، صنایع کاغذ و مقوا و... خواهد بود.

او همچنین در مورد صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه نانو تک آینده که مدیر آن شرکت مشاور سرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین است، اظهار کرد: سرمایه این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و موضوع فعالیت و سرمایه‌گذاری آن در شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپای حوزه فناوری‌های نانو است. مدیرعامل فرابورس در زمینه صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی عنوان کرد اسفندماه سال ۹۸ نخستین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی بازار سرمایه با نام «اعتبار سرمایه نوآفرین» در بازار فرابورس به ارزش ۵۰ میلیارد تومان پذیره‌نویسی شد و صندوق خصوصی فیروزه دومین صندوقی است که از این گروه موافقت اصولی تاسیس گرفته و به زودی واحدهای آن پذیره‌نویسی خواهد شد.

هامونی موضوع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی را جمع‌آوری منابع مالی و تخصیص و سرمایه‌گذاری آن در شرکت‌های سرمایه‌پذیر ذکر کرد که به گفته او این اقدام با هدف کسب و حفظ کنترل شرکت و هدایت سیاست‌های مالی و عملیاتی آن به منظور تحقق اهداف مورد نظر سپس خروج از شرکت سرمایه‌پذیر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل فرابورس همچنین با بیان اینکه رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازار سرمایه در دی‌ماه سال ۹۵ در بازار فرابورس رقم خورد، خاطرنشان کرد: از آن زمان تاکنون شاهد پذیره‌نویسی ۸ صندوق جسورانه در فرابورس بوده‌ایم که حوزه‌های فعالیت و سرمایه‌گذاری متنوعی را اعم از فناوری اطلاعات و ارتباطات، فین‌تک، زیست‌فناوری، سلامت، زیست فناوری و ... دربرمی‌گیرند. هامونی یادآور شد یکی از مهم‌ترین رسالت‌های فرابورس تامین مالی نوآوری و تامین زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است که از طریق ابزارهای مختلفی همچون صندوق‌های جسورانه و خصوصی درصدد است زمینه‌های لازم را برای تجهیز منابع مالی برای استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان فراهم کند.

 

ارسال نظر