روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۴۳۷

تبادل اطلاعات میان بورس و سازمان ثبت

دکتر قالیباف از تفاهم‌نامه‌ تبادل اطلاعات و ایجاد پنجره واحد با سازمان ثبت اسناد و املاک خبر داد که امروز امضا می‌شود. به گزارش سنا، حسن قالیباف اصل در خصوص تصمیمات جلسه شورای عالی بورس گفت: به تفاهماتی در حوزه ارتباط با سازمان ثبت اسناد و املاک رسیدیم و خوشبختانه بحث‌هایی مطرح و مقرر شد میز خدمت ویژه در بازار سرمایه با این سازمان داشته باشیم. وی افزود: در مورد تبادل اسناد و مدارک مورد نیاز در بازار سرمایه و نیز بحث پنجره واحد، توافقاتی بین دو سازمان انجام و مقرر شد این تفاهم‌نامه امضاء شود تا به این ترتیب اقداماتی که ارتباط بین بازار سرمایه و سازمان ثبت اسناد را شکل می‌دهد، انجام پذیرد و بسیاری از فرآیندهای دو سازمان با سهولت و سرعت زیاد انجام شود. ذبیح‌الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در حاشیه جلسه شورای عالی بورس گفت: به تفاهماتی با سازمان بورس رسیدیم از جمله اینکه کلیه استعلامات بین دو سازمان به صورت الکترونیکی و در کوتاه‌ترین فرصت ممکن اتفاق بیفتد و بتوانیم در آینده نزدیک در قالب یک پنجره واحد به همکاری با هم ادامه دهیم. وی افزود: همچنین فرآیندهای اجرای اسناد رسمی، الکترونیکی و تعاملات مناسبی برای استعلامات سازمان بورس از بانک‌های اطلاعاتی و بالعکس در جهت اجرای اسناد رسمی خواهد شد.

نحوه اضافه کردن نماد  «دارا یکم»

دارندگان واحدهای صندوق‌های واسطه‌گری مالی یکم که دارای کد معاملاتی هستند، برای اضافه کردن نماد این واحدها به پرتفوی خود باید پس از ورود به پنل کاربری، روی گزینه تغییر کارگزار ناظر کلیک کرده و نماد «دارا یکم» را ثبت کنند. به گزارش تسنیم، معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری در سهام واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) در حالی از امروز (شنبه) در بورس آغاز شد که هر یک از واحدهای این صندوق با ثبت رشد 134 درصدی به قیمت 23 هزار و 400 تومان رسید. بر این اساس آن دسته از سرمایه‌گذارانی که دارای کد معاملاتی هستند و در زمان پذیره نویسی اقدام به خرید واحدهای این صندوق‌ها کرده‌اند اما در حال حاضر نماد «دارا یکم » به پرتفوی آنها اضافه نشده است، باید پس از ورود به پنل کاربری، روی گزینه تغییر کارگزار ناظر کلیک کرده و نماد دارا یکم را جست‌وجو کرده و پس از آن درخواست خود را ثبت کنند. گفتنی است نمایش نماد معاملاتی «دارا یکم» حداکثر 24 ساعت بعد در پرتفوی آنها قرار خواهد گرفت.

صدور رأی اولیه تخلفات ساختمان جدید بورس

شهردار منطقه ۲ از بهره‌برداری ساختمان جدید بورس قبل از صدور پایان کار انتقاد کرد و گفت: پرونده تخلفات ساختمان جدید سازمان بورس در کمیسیون ماده ۱۰۰بررسی شده و منتظر ابلاغ رأی نهایی هستیم. رسول کشت پور در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام پرونده تخلفات ساختمانی ساختمان جدید بورس گفت: تخلفات ساختمانی این ساختمان متعلق به سازمان بورس، در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد بررسی قرار گرفت. وی با بیان اینکه حکم اولیه در مورد تخلفات ساختمان بورس صادر شده است، تصریح کرد: در حکم اولیه ساختمان، سازمان بورس ملزم به پرداخت جریمه و تامین پارکینگ‌های حذف شده در طبقات شده است. شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اینکه این حکم اولیه بوده و درانتظار حکم قطعی هستیم، در مورد بهره‌برداری از این ساختمان توسط سازمان بورس افزود: تنها صدور پایان کار برای هر ساختمان، به منزله بهره‌برداری است و متأسفانه سازمان بورس به این مهم توجه نکرده و ما از بابت کارکرد ساختمان بورس قبل از صدرو پایان کار و تأمین ایمنی نگرانی‌هایی داریم. وی افزود: در مورد بهره‌برداری سازمان بورس از ساختمان جدیدشان نامه‌نگاری‌هایی با خود سازمان انجام داده‌ایم و هشدارهای لازم را صادر کرده‌ایم.

بازار امریکا از ترس  بازگشت قرنطینه منفی شد

افزایش میزان مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ در کشور امریکا، نگرانی‌ها را به اجرای قرنطینه‌ای جدید از سوی دولت این کشور بیشتر کرده و این امر علاوه بر اعمال تهدید بر فعالیت‌های اقتصادی، موجب افت شاخص‌ها در آخرین روزمعاملاتی هفته شد. به گزارش سنا، در آخرین روز معاملاتی هفته در بازار وال استریت، رشد تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های امریکا موجب تشدید نگرانی به بازگشت اقتصاد این کشور به روزهای رکود شد و به این ترتیب، موجب کاهش دوباره شاخص‌های وال استریت شد. به این ترتیب، شاخص داوجونز با افت ۲.۸ درصدی همراه شد و شاخص اس‌اند پی هم کاهش ۲.۴ درصدی را از آن خود کرد و شاخص نزدک هم افت ۲.۶ درصدی را تجربه کرد. با ثبت روند منفی در آخرین روز معاملاتی هفته، میانگین افت شاخص داوجونز در دو هفته اخیر به ۳.۳ درصد رسید، اس‌اند پی ۲.۹ درصد و نزدک هم ۱.۹ درصد منفی شدند. کارشناسان معتقدند افزایش میزان مبتلایان به کووید ۱۹ موجب می‌شود تا دولت دوباره قانون منع رفت و آمد را اجرا کند و به این ترتیب بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی از رونق می‌افتند و اقتصاد این کشور دوباره به روزهای رکود بازمی‌گردد.

 

ارسال نظر