شکایت از عدم تخصیص سود ناشی از تاخیر

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۱۷۷

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس با اعلام نحوه پرداخت وجوه حاصل از فروش سهام، گفت: سهامداران بابت عدم تخصیص سود ناشی از تاخیر در واریز وجوه می‌توانند اقدام به شکایت کنند. به گزارش بورس پرس، محمد عطایی درباره ادعای برخی سهامداران مبنی بر تاخیر تا یک هفته‌ای در واریز وجه ناشی از فروش سهام توسط شرکت‌های کارگزاری به دنیای اقتصاد گفت: از زمان فروش سهام تا دو روز کاری، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باید پول را به حساب کارگزاری واریز کند تا شرکت‌های کارگزاری هم یک روز کاری پس از دریافت پول مبلغ را به فروشنده انتقال دهند. در غیر این صورت سهامداران می‌توانند در سامانه شکایت، موضوع را مطرح کنند و اگر تعداد شکایت‌ها زیاد باشد شرکت کارگزاری مورد نظر، اخطار دریافت خواهد کرد. وی افزود: این سامانه با هدف تسریع و تسهیل در اجرای فرآیندهای مرتبط با ثبت و رسیدگی به شکایت‌ها از فعالان بازار سرمایه، اعم از تشکل‌های خود انتظام، نهادهای مالی و ناشران اوراق بهادار با رویکرد مکانیزاسیون، طراحی شده و شکایت‌ها را ثبت می‌کند و همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند شکایت از فعالان بازارسرمایه را بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی و از طریق سامانه شکایت‌ها برای سازمان بورس ارسال کنند. این مقام مسوول ادامه داد: نظارت مستمر مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس بر شکایت‌های واصله و اقداماتی اعم از استعلام، تشکیل جلسه با متشاکی، جلسات مشورتی داخل سازمان، ارایه گزارش و... برای رسیدگی به شکایت‌ها و تهیه پاسخ، می‌تواند ارتباط مناسبی میان سرمایه‌گذاران و سهامداران با سازمان بورس برقرار و موجب کاهش ناهنجاری‌ها شود. به گفته عطایی، اگر سهامداری بابت عدم تخصیص سود ناشی از تاخیر در واریز وجوه، شکایتی دارد می‌تواند اقدام به ثبت در سامانه هیات داوری بورس و اوراق بهادار کند که سامانه‌ هوشمند ارتباطی است که مراجعه‌کنندگان می‌توانند با تقدیم دادخواست مربوط به این درگاه یا دبیرخانه سازمان، ضمن برخورداری از امکانات در نظر گرفته شده از رسیدگی تخصصی و سریع این سامانه استفاده کنند.

 

ارسال نظر