احراز هویت غیر حضوری در بورس با استفاده از هوش مصنوعی

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۰۶۳

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از انجام احراز هویت غیرحضوری سجام در بورس خبر داد و گفت: احراز هویت غیرحضوری با ارسال ویدئو از سوی افراد و توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود.

علی رسولی‌زاده در نشست خبری سامانه احراز هویت غیرحضوری سیگنال اظهار داشت: در یک سال گذشته شاهد رشد متحیر‌کننده بازار سرمایه در کشور هستیم، بورس در میان دیگر بازارها یکی از سالم‌ترین و اصلی‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است. وی راه ورود به بورس را ثبت نام در سامانه سجام و طی کردن مراحل لازم برای احراز هویت اعلام کرد و گفت: افرادی که به دنبال انجام معاملات در بورس هستند باید ضمن ورود به سامانه سجام، انجام مراحل اولیه احراز هویت صورت گیرد و در انتها هویت فرد به اثبات برسد. رسولی‌زاده خاطرنشان کرد: هجوم مردم برای اخذ کد بورسی باعث شلوغی بیش از حد و صف‌های طولانی مقابل نهادهای متولی احراز هویت مانند کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان شد، این موضوع همزمان با شیوع ویروس کرونا و گستردگی آن بود که به همین منظور بحث فاصله‌گذاری‌های اجتماعی مطرح شد. مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسوولان حاضر در کشور مقرر شد تا برای نخستین‌بار در کشور و با همکاری سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقداماتی انجام شود تا مردم به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به نهادهای متولی اقدامات مربوط به احراز هویت در دستور کار قرار گیرد. وی با بیان اینکه در دنیا سالیان سال است که این فرآیند مطرح شده و احراز هویت به صورت غیرحضوری و توسط هوش مصنوعی در حال انجام است، افزود: بر این اساس اطلاعات فرد از راه دور ثبت و مورد بررسی قرار می‌گیرد، در این زمینه هوش مصنوعی اقداماتی را که اپراتور به صورت حضوری انجام می‌دهد به صورت غیرحضوری انجام خواهد داد.

رسولی‌زاده اعلام کرد: احراز هویت غیرحضوری از طریق عکس فرد انجام می‌شود، بدین صورت که فرد با ارسال ویدئوی خود به صورت زنده شروع به خواندن متن خواهد کرد. 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: بعد از ارسال ویدئو، هوش مصنوعی آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا زنده بودن فرد به اثبات برسد. وی افزود: در انتها امضای فرد اخذ و هویت فرد به صورت الکترونیکی و بدون خروج از منزل انجام می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: شرکت دانش بنیان پارت اولین شرکتی است که در این راستا پیشقدم شده و سامانه احراز هویت دیجیتالی را از طریق اپلیکیشن سیگنال انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه در مدت زمان کوتاهی که احراز هویت غیرحضوری به مرحله اجرا رسیده است ٥٠٠ هزار نفر به صورت دیجیتال احراز هویت شدند، گفت: تاکنون شاهد رضایت مردم از این خدمت ارایه شده در کشور هستیم.

 

ارسال نظر