روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۱۸۴

هشدار پلیس به کلاهبرداری جدید از کد بورسی اشخاص

رییس پلیس امنیت پایتخت با اشاره به نوع جدید کلاهبرداری استفاده از کد بورسی اشخاص توسط افراد لاکچری، توصیه کرد برای سرمایه‌گذاری از طریق کارگزاری‌های مجاز اقدام و بدون کسب مهارت وارد بورس نشوند. به گزارش بورس پرس، نعمت‌الله علیپور با بیان اینکه استفاده از کد بورسی و اوراق هویتی دیگران برای کسب انتفاع مالی در حالی که خود آن اشخاص مطلع نباشند، تخلف است، گفت: بدیهی است با موارد خلاف قانون نیز برابر مقررات برخورد خواهد شد. وی افزود: دریافت کدهای بورسی سایر اشخاص و کسب سودهای کلان پدیده جدیدی است که در حاشیه اقتصاد شکل گرفته است و بعضی افراد سودجو با استفاده از کدهای بورسی دیگران و حتی مدارک هویتی آنان از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری می‌کنند. این افراد با رفتارهای متقلبانه و وعده‌های واهی از مدارک هویتی و کدهای بورسی آنان سوءاستفاده و کلاهبرداری می‌کنند. به همین دلیل لازم است علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بورس حتما اقدام به کسب مهارت و دانش مربوط به این حوزه کنند و حتما از طریق کارگزاری‌های معتبر وارد این بازار شوند.

اثر مصوبه جدید افزایش ۴۴ درصدی برق اعلام شد

هشدار پلیس به کلاهبرداری جدید از کد بورسی اشخاص رییس پلیس امنیت پایتخت با اشاره به نوع جدید کلاهبرداری استفاده از کد بورسی اشخاص توسط افراد لاکچری، توصیه کرد برای سرمایه‌گذاری از طریق کارگزاری‌های مجاز اقدام و بدون کسب مهارت وارد بورس نشوند. به گزارش بورس پرس، نعمت‌الله علیپور با بیان اینکه استفاده از کد بورسی و اوراق هویتی دیگران برای کسب انتفاع مالی در حالی که خود آن اشخاص مطلع نباشند، تخلف است، گفت: بدیهی است با موارد خلاف قانون نیز برابر مقررات برخورد خواهد شد. وی افزود: دریافت کدهای بورسی سایر اشخاص و کسب سودهای کلان پدیده جدیدی است که در حاشیه اقتصاد شکل گرفته است و بعضی افراد سودجو با استفاده از کدهای بورسی دیگران و حتی مدارک هویتی آنان از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری می‌کنند. این افراد با رفتارهای متقلبانه و وعده‌های واهی از مدارک هویتی و کدهای بورسی آنان سوءاستفاده و کلاهبرداری می‌کنند. به همین دلیل لازم است علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بورس حتما اقدام به کسب مهارت و دانش مربوط به این حوزه کنند و حتما از طریق کارگزاری‌های معتبر وارد این بازار شوند.

اثر مصوبه جدید افزایش ۴۴ درصدی برق اعلام شد

دو شرکت بورسی و فرابورسی دیگر، اثر مصوبه جدید افزایش نرخ فروش ۴۴ درصدی هر کیلو وات ساعت انرژی را توضیح دادند و برای یک و دو روز کاری با توقف نماد روبه‌رو شدند. به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران و سرمایه‌گذاری نیرو هم در پی ابلاغ مصوبه وزیر نیرو مبنی بر نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها در بازار عمده فروشی و بورس با توقف نماد اقدام به توضیح و اعلام مجوز تغییر بیش از 10 درصدی نرخ فروش محصولات و خدمات کردند و آماده بازگشت به تابلو بعد از دو و یک روز کاری شدند. مرتضی برومندفر مدیرعامل «وسنا» اعلام کرد: بر اساس مصوبه قبلی وزیر نیرو نرخ‌های فروش در بازار رقابتی برق از یک آذر سال 95 به ازای هر کیلووات ساعت آمادگی 185 ریال و سقف نرخ فروش هر کیلووات ساعت انرژی 416 ریال تعیین شده بود. بر اساس اطلاعیه 23 اردیبهشت بازار برق، نرخ فروش هر کیلووات ساعت آمادگی کمافی‌السابق 185 ریال باقیمانده اما سقف نرخ فروش هر کیلووات ساعت انرژی به 600 ریال افزایش یافته است. مصوبه جدید از 25 اردیبهشت در بازار برق اجرایی شده و بر اساس مقررات جاری بازار برق، نرخ فروش انرژی به ازای هر کیلو وات ساعت کمتر یا حداکثر برابر با سقف نرخ تعیین شده خواهد بود. لذا تغییرات سقف نرخ فروش انرژی در بازار رقابتی برق می‌تواند منجر به افزایش مبلغ فروش انرژی در بازار برق شود اما با توجه به اینکه مبلغ فروش انرژی در بازار رقابتی برق متاثر از عواملی مانند عرضه، تقاضا، نرخ‌های رقابتی ارایه شده توسط تمامی شرکت‌کنندگان در بازار برق و شرایط خاص عرضه و فروش برق در بازار است.مبلغ فروش محصول یا ارایه خدمت در سال مالی قبل 137.5 میلیارد تومان و نسبت فروش محصول یا ارایه خدمت به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل 90 درصد بوده است. همچنین «ونیرو» اعلام کرد: براساس مصوبه قبلی وزیر نیرو نرخ‌های فروش در بازار رقابتی برق از یک آذر سال 95 به ازای هر کیلو وات ساعت آمادگی 185 ریال و سقف نرخ فروش هر کیلو وات ساعت انرژی 416 ریال تعیین شده بود که براساس اطلاعیه جدید نرخ فروش هر کیلو وات ساعت آمادگی کمافی‌السابق 185 ریال و سقف نرخ فروش هر کیلووات ساعت انرژی به 600 ریال افزایش یافته است. سرمایه‌گذاری نیرو از طریق شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا مالک 61.5 درصد شرکت انرژی گستر جم است که این شرکت مالک 100 درصدی نیروگاه 500 مگاواتی تابان یزد و 50 درصدی نیروگاه 350 مگاواتی خوی است. در سال مالی 97 از 100.5 میلیارد تومان درآمد عملیاتی شناسایی شده «ونیرو» 88.5 میلیارد تومان از محل شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا بوده است.

حبابی در پاکت‌های سیمانی‌ها نیست

قیمت سهم‌های سیمانی هنوز از ارزش جایگزینی کمتر است و سهم سیمانی‌ها حباب ندارد. به گزارش بورس نیوز با وجود شیوع کرونا و توقف ساخت و ساز و صادرات، فروش سیمانی‌ها در فروردین ماه قابل قبول بوده است. عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سیمان بیان کرد: در سنوات گذشته، به دلیل احتمال افزایش نرخ سیمان در ابتدای سال، تقاضای سیمان در اسفندماه افزایش می‌یافت اما؛ از آنجا که از اواخر سال قبل گفته شد بررسی افزایش نرخ سیمان به سال جدید (سال۹۹) موکول شده، بنابراین تقاضای سیمان در فروردین‌ماه هم مطلوب بوده و بعضی مشتریان بازار سیمان خریدهای خود را جلو انداخته‌اندو در صورت افزایش نرخ سیمان، در همان ماهی که نرخ سیمان افزایش یافته، تقاضای سیمان افت خواهد کرد. شیخان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت سهم‌های سیمانی حباب دارد یا نه، گفت: برای راه‌اندازی یک کارخانه سیمان ۱ میلیون تنی، باید سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی صورت بگیرد. ضمن اینکه برای تامین تجهیزات و ماشین آلات باید اقدام به واردات از چین شود‌. در حالی که در کارخانجات سیمان قدیمی‌تر، تمام تجهیزات و ماشین آلات اروپایی بوده و کیفیت به مراتب بهتری هم دارند. بنابراین با در نظر گرفتن ارزش جایگزینی شرکت‌های سیمانی معتقدم قیمت سهم‌های این گروه هنوز به ارزش جایگزینی شرکت‌ها هم نرسیده و در صنعت سیمان، حبابی در کار نیست.

 

ارسال نظر