روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۱۴۵

روز 26 هزار میلیارد تومانی بازار سهام

شاخص بورس تهران امروز با کاهش ۲۶ هزار و ۳۱۸ واحد عدد ۱ میلیون و ۲۱ هزار و ۴۴۴ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۳۱۸ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۷۶۵ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۱ میلیون و ۹۹۱ هزار واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز عدد ۱۱ هزار و ۳۳۲ واحد را نمایش داد. به گزارش سنا، امروز با دست به دست شدن ۲۲ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۲ میلیون و ۸۴ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید. در معاملات امروز نمادهای «اخابر»، «شستا» و «شپنا» به ترتیب با ۱۰۰۴، ۸۰۳ و ۵۰۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نماد «فارس»، «پارسان» و «فملی» به ترتیب با ۵۹۴۹، ۱۸۴۸ و ۱۸۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز «وبملت»، «وتجارت» و «فملی» پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، فرآورده‌های نفتی برترین گروه صنعت بود و بانک و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

اختلال در سامانه معاملاتی برخی کارگزاری‌ها

معاملات روز گذشته بازار سرمایه از ساعاتی پیش با اختلال در سامانه معاملاتی برخی کارگزاری‌ها آغاز و این اتفاق مانع از ثبت سفارش خرید و فروش توسط معامله‌گران شده است.به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معامله‌گران بازار سرمایه در حالی معاملات دیروز را در تالار شیشه‌ای آغاز کرده‌اند که اختلال در سامانه معاملاتی برخی کارگزاری‌ها مانع از ثبت سفارش خرید و فروش توسط معامله‌گران شده است.این در شرایطی است که اختلال در سامانه معاملات این روزها به امری عادلی و معمول در تالار شیشه‌ای تبدیل شده است و متاسفانه عزم و اراده جدی نیز در متولیان بازار سرمایه برای حل این مشکل مهم و تاثیرگذار در معاملات بورس و فرابورس دیده نمی‌شود.همچنین تداوم اختلال در معاملات بازار سهام در حالی به مشکلی غیرقابل حل برای معامله‌گران در بازار سرمایه تبدیل شده است و سرمایه‌گذاران با آن خو گرفته‌اند که این پرسش پیش می‌آید که با ورود 50 میلیون سهامدار سهام عدالت این اختلال تا کجا پی ‌خواهد رفت و چه کسی پاسخگوی حق تضییع شده سهامداران است؟

زمان تقریبی آزادسازی سهام عدالت اعلام شد؛ اواخر خرداد ۹۹

به گزارش تسنیم، حسین فهیمی سخنگوی آزادسازی سهام عدالت و مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه «به‌زودی شاهد ورود 49 میلیون نفر دیگر از اشخاص حقیقی به باشگاه بزرگ سرمایه‌ای کشور خواهیم بود»، گفت: از این تعداد دو و نیم میلیون نفر فوت کردند که سهام آنها به وراث‌شان منتقل می‌شود.وی افزود: از 46 و نیم میلیون نفر باقی‌مانده مشمول سهام عدالت 36 میلیون نفر دارای کد بورسی هستند که یک و نیم میلیون نفر احراز هویت در بازار سرمایه داشتند.فهیمی گفت: بر اساس آخرین تصمیمات فرعی شورای‌عالی بورس اگر افراد احراز هویت در نظام بانکی شده باشند نیاز به احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی فعال نخواهند داشت، لذا توصیه ما به افراد این است که با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی و وارد کردن شماره شبا از احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی معاف شوند.به‌گفته وی، مسیر ورود به بازار سرمایه همان سامانه سجام است، اما اگر افرادی قصد فروش یا نگهداری سهام دارند، باید به سایت خصوصی‌سازی مراجعه و اطلاعات هویتی خود به‌ویژه تلفن‌همراه خود را به‌روزآوری کنند.مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اضافه کرد: تعداد مراکز احراز هویت به 2 هزار مرکز ارتقا یافته است و دیگر تجمع انبوه مراجعه‌کنندگان را مقابل بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولتی نمی‌بینیم. حدود 5 میلیون نفر روش مستقیم آزاد‌سازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند که باید از دانش کافی برخوردار باشند. فهیمی گفت: حدوداً در تاریخ 8 خردادماه سال جاری بعد از مشخص شدن تعداد واقعی سهامدارانی که روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، در اطلاعیه‌ای تاریخ مراجعه افراد به سامانه‌ها برای فروش سهام عدالت اعلام خواهد شد. بعد از این تاریخ زمان قطعی که خیلی طولانی هم نخواهد بود (شاید حدود 10 روز) امکان خرید و فروش سهام عدالت ایجاد خواهد شد.

راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله زعفران سررسید شهریور ۹۹

مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران اعلام کرد از روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه قرارداد اختیار معامله زعفران نگین در سررسید شهریور ۹۹ در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود.به گزارش سنا، مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مطابق بند ۱۸ مشخصات قرارداد اختیار معامله زعفران نگین در بورس کالای ایران، قراردادهای اختیار خرید و فروش زعفران نگین در سررسید شهریور ماه ۹۹ از روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه راه‌اندازی می‌شود.قراردادهای اختیار معامله زعفران نگین در حالی از روز ۲۸ اردیبهشت ماه در سه قیمت اعمال ۷۰ هزار، ۸۰ هزار و ۹۰ هزار ریال راه‌اندازی می‌شود و در بازار مشتقه بورس کالای ایران قابل معامله خواهد بود که معاملات این قراردادها بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی ادامه می‌یابد.

 

ارسال نظر