اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۹۵۴

پروژه‌های مسکن  وارد بورس شد

طرح تامین مالی پروژه‌های مسکن و حمل و نقل از طریق بازار سرمایه وارد فاز اجرایی شد. به گزارش ایسنا، از حدود ۱۰ ماه قبل موضوع امکان تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل و مسکن با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه یا به عبارتی مردمی کردن پروژه‌های سودآور وزارت راه و شهرسازی مطرح شد که در نهایت با همکاری سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازی به مرحله اجرا رسید. طبق گفته یک مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی، این موضوع از تاکیدات رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی بوده است. امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر گفته است: در جلسه‌ای که​ با حضور برخی از معاونان و مدیران وزیر راه و شهرسازی با رییس، معاونان و مدیران سازمان بورس برگزار شد، ساز و کار اجرایی در فرآیند تامین سرمایه مورد نیاز برای احداث پروژه‌های زیرساختی دو حوزه راه و شهرسازی از طریق سرمایه‌گذاری متقاضیان در بورس مورد تفاهم قرار گرفت. بر اساس اعلام وی، در فاز نخست تولید و عرضه بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی از طریق بورس کالا صورت گرفته که به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود. غفاری همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون در زمینه تامین مالی برای اجرای حداقل ۱۲ پروژه ساخت واحدهای مسکونی به ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان آماده شده است، تصریح کرد: از طریق ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان با همکاری بورس، فرآیند اجرایی این طرح‌ها آغاز و زمان انتشار و ارزش اوراق واحدهای سرمایه‌گذاری به اطلاع عموم خواهد رسید. معاون وزیر راه و شهرسازی، طرح جدید عرضه انبوه مسکن را راهی برای خانه‌دار شدن همه اقشار جامعه دانسته و گفته است: تصمیم بر آن شده تا به صورت مصداقی، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن در این خصوص اقدامات لازم را برای راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان و عرضه واحدهای مسکونی تولید شده در تابلوی زمین و مسکن در بورس کالا انجام دهند.

افزایش 3 برابری دوچرخه‌سواران تهرانی

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 هزار نفر عضو سامانه‌های دوچرخه‌های اشتراکی در تهران هستند، گفت: در شرایط کرونایی آمار استفاده از دوچرخه‌های شخصی بیشتر شده است. یعقوب آزاده‌دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با   فارس، درباره برگزاری رویداد دوچرخه و اهدای خون اظهارداشت: این رویداد جمعه 19 اردیبهشت در مرکز خون وصال برگزار می‌شود. وی افزود: با توجه به اعلام سازمان انتقال خون مبنی بر نیاز به اهدای خون و پلاکت خون دوچرخه‌سواران تهرانی روز جمعه با حاضر شدن در مرکز انتقال خون وصال با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از دستکش و ماسک در جهت تأمین نیاز خون بیماران اقدام می‌کنند. مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این رویداد، همایش شهری محسوب نمی‌شود و دوچرخه‌سواران هر کدام از منزل با دوچرخه به سمت سازمان انتقال خون رکاب می‌زنند، گفت: مدتی پیش جوان دوچرخه‌سوار یزدی بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد و خانواده وی در امری خداپسندانه اعضای بدنش را اهدا کردند که واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک با همکاری هیأت دوچرخه سواری جنوب غرب تهران به یاد این دوچرخه‌سوار و سایر سانحه‌دیدگان تصادفات دوچرخه‌های اهدای خون را روز جمعه انجام خواهند داد. آزاده‌دل در ادامه با اشاره به اینکه 32هزار نفر در پایتخت عضو سامانه دوچرخه‌های اشتراکی هستند، گفت: 4 برابر این آمار نیز دوچرخه‌سوار شخصی در پایتخت وجود دارد.

انتقال صنوف مزاحم به خارج از تهران سرعت می‌گیرد

سید علی مفاخریان، مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران با بیان اینکه انتقال برخی از اصناف مزاحم از جمله اوراقچیان و شیمیایی فروشان نیمه تمام باقی مانده است، گفت: پس از ماه مبارک رمضان اقدامات اجرایی برای انتقال کامل این صنوف انجام خواهد شد. به گزارش تسنیم، مفاخریان در جلسه‌ای که با شهردار منطقه 12 تهران درباره ساماندهی مشاغل و صنایع خطر ساز و مزاحم فعال در این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های صنفی آلاینده و مزاحم در این محدوده از شهر قرار دارند و برای ساماندهی این موارد باید با جدیت بیشتری وارد عمل شد چراکه روند موجود باعث کمرنگ شدن هویت تاریخی و فرهنگی این منطقه از شهر می‌شود. وی درباره انتقال واحدهای شیمیایی فروش مستقر در این منطقه تصریح کرد: با وجود آغاز به کار بازار مواد شیمیایی کیمیا تعداد محدودی از این واحد‌های صنفی هنوز در خیابان ناصر خسرو فعالیت می‌کنند به همین دلیل لازم است که جانمایی مجدد برای اصناف مجاز به استقرار در محل سابق شیمیایی فروش‌ها بررسی شود. او با بیان اینکه انتقال برخی از اصناف مزاحم از جمله اوراقچیان و شیمیایی فروشان نیمه تمام باقی مانده است، افزود: باید برای ساماندهی باقی این واحدهای صنفی هم برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد و در شرکت ساماندهی هم با اتحادیه‌های مشاغل، اتاق اصناف و نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم و آمادگی کامل ایجاد شده است تا پس از ماه مبارک رمضان اقدامات اجرایی برای انتقال کامل این صنوف انجام شود.

 

ارسال نظر