خبر

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۶۲۲

«غگیلا»، سومین عرضه  سال جاری

در روز جاری ۳۴ میلیون سهم «غگیلا» در بازار دوم معاملات فرابورس با حداکثر سهمیه ۵۰ سهمی هر کد حقیقی و حقوقی و در محدوده قیمتی ۱۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۷ ریال عرضه اولیه می‌شود. به گزارش ایسنا، محمدعلی کارگر مطلق رییس هیات‌مدیره مجموعه صنایع شیر ایران، در هفتادوچهارمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه که به صورت آنلاین در آستانه عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در فروردین‌ماه امسال هم صنایع شیر ایران در حوزه فروش داخلی بیشترین میزان فروش را نسبت به سال‌های گذشته داشته است. شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان هشتمین شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران است که وارد بازار سرمایه می‌شود. غگیلا به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده محصولات لبنی در استان گیلان، بالغ بر ۸۰ درصد شیر این استان را جذب می‌کند. همچنین حسن بیتا عضو هیات‌مدیره شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در این نشست، با ارایه چکیده‌ای از صورت‌های مالی آن در سال ۹۸ گفت: نسبت جاری این شرکت ۱.۹۴ است و جریان وجوه نقد آن‌که روی رقم ۸۸ میلیار ریال می‌ایستد نشان از کارنامه مثبت آن در عرصه مالی دارد. از آنجا که احتمال می‌رود در آینده با افزایش قیمت شیر خام روبه‌رو شویم، تلاش کردیم با غنی کردن انبارها و ذخیره‌سازی بهینه تا حد زیادی از صدمات این افزایش قیمت بکاهیم. سرمایه در حال گردش این شرکت، ۲۵۴ میلیارد ریال مثبت است و وضعیت بدهی آن به سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، بدون کسری ذخیره برای سال آینده است. بر اساس این گزارش، ۳۴ میلیون سهم «غگیلا» در بازار دوم معاملات فرابورس با حداکثر سهمیه ۵۰ سهمی هر کد حقیقی و حقوقی و در محدوده قیمتی ۱۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۷ ریال عرضه اولیه می‌شود. طی سال جاری سهام دو شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین و شستا در ۲۰ و ۲۷ فروردین عرضه اولیه شده و شیر پاستوریزه پگاه گیلان سومین شرکت تازه وارد سال به شمار می‌رود.

دستورالعمل نحوه حضور و اعمال رای الکترونیکی در مجامع 

دستورالعمل نحوه حضور و اعمال حق رای به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ شد. سعید محمدعلیزاده مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: دستورالعمل «نحوه حضور و اعمال حق رای به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار» که در راستای اجرای جزو «۴» بند «چ» ماده ۶۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ایران به تصویب هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است، به کلیه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان و کلیه حسابرسان معتمد سازمان ابلاغ شد. به گزارش سنا، وی در خصوص امکان برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به‌صورت الکترونیکی گفت: رویه اجرایی موضوع ماده ۱۹ دستورالعمل مذکور که در واقع به مباحثی از جمله نحوه طرح سوالات توسط سهامداران و پاسخگویی به آنها و چگونگی طرح گزارش‌های هیات‌مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی در مجمع برای حضار الکترونیکی می‌پردازد و همچنین برخی از مواد اساسنامه نمونه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان که در صورت لزوم باید اصلاح شوند، متعاقبا ابلاغ می‌شود. به گفته محمدعلیزاده، پس از ابلاغ رویه اجرایی مذکور و اصلاح برخی از مفاد اساسنامه نمونه، شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان می‌توانند مجامع عمومی خود را به صورت الکترونیکی برگزار کنند. وی در پایان اضافه کرد: هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌ها سامانه‌های خود را که جهت برگزاری مجامع عمومی به‌صورت الکترونیکی طراحی شده است، به سازمان معرفی کرده‌اند. سامانه‌های معرفی شده توسط کارشناسان سازمان در بخش‌های مختلف از جمله مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت نظارت بر ناشران در حال بررسی است .

فرابورس  و فرصت بازگرداندن شرکت‌های  تولیدی  به اقتصاد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در بورس اعدادی را می‌بینیم که نشان می‌دهد عطش بازار برای جذب نقدینگی بسیار بالا رفته گفت: روزانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی در اقتصاد ایران است و اگر جذب بورس نشود می‌تواند بازارهای موازی ما را دچار چالش کند.

به گزارش سنا، محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های شعار سال یک ساله هستند و باید برنامه‌های کوتاه‌مدت برای آن تدوین شود تصریح کرد: اولین چالش بخش‌های مختلف اقتصادی، منابع مالی است. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های بزرگ از طریق طرح‌های توسعه‌ای خودشان و سپرده منابع خود می‌توانند در توسعه مشارکت کنند. پورابراهیمی تصریح کرد: سهم بخش صنعت در مصارف برقی از بخش کشاورزی پیشی گرفته و این بخش ۳۵ درصد شده و با یک روند پرشتاب در حال حرکت است. وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی در استان نیمه فعال یا غیرفعال هستند که مساله و مشکل اصلی آنها تامین منابع مالی است گفت: امروز در بورس اعدادی را می‌بینیم که نشان می‌دهد عطش بازار برای جذب نقدینگی بسیار بالا رفته است.  پورابراهیمی گفت :آمار و ارقام نشان می‌دهد روزانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی در اقتصاد ایران است و اگر جذب نشود می‌تواند بازار موازی ما را دچار چالش کند.

 

ارسال نظر