روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۴۹۳

احتمال افزایش ساعات کاری بورس تا 14:30

مدیرعامل بورس تهران گفت: موضوع افزایش ساعات کاری بورس تا 14:30 در حال بررسی است و اگر چنین تصمیمی گرفته شود با رعایت ملاحظات فنی و مشورت با فعالان و ذی‌نفعان بازار صورت خواهد گرفت. به گزارش بورس پرس، علی صحرایی اعلام کرد: موضوع افزایش ساعات کاری بورس تا 14:30 در حال مطالعه و بررسی است و اگر چنین تصمیمی گرفته شود با رعایت ملاحظات فنی و مشورت با فعالان و ذی‌نفعان بازار صورت خواهد گرفت.

نوای شیپور در بازار سرمایه

با توجه به رشد درآمدزایی و بلوغ مجموعه شیپور، عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه به تصویب هیات‌مدیره رسید. با توجه به شرایط مساعد ورود بنگاه‌های اقتصادی به بازار سرمایه، هیات‌مدیره شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) با پیشنهاد عرضه عمومی سهام این شرکت موافقت کردند.  بر این اساس رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور با بیان اینکه عرضه عمومی سهام این شرکت یکی از اهداف سال ۱۳۹۹ شیپور است، از انعقاد قرارداد مشاوره پذیرش این شرکت در پی تصویب این استراتژی با یکی از مشاوران مالی خبر داد.  وی افزود: با توجه به رشد و دستاوردهای اخیر این شرکت در صنعت نیازمندی‌ها به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون زمان مناسبی جهت ورود این شرکت به بازار سهام باشد. مجید آنت مدیرمالی شیپور با اشاره به شفافیت صورت‌های مالی، رعایت استانداردهای حسابداری و حسابرسی، و انضباط مالی موجود در این شرکت در کنار وجود سهامداران بورسی و نهادهای مالی این مجموعه مانند شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، صندوق سرمایه‌گذاری رویش لوتوس، شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد که فرآیند عرضه این شرکت به مراتب از دیگر استارت آپ‌های ایرانی سریع‌تر و هموارتر باشد.

زمان معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولت

انجام معاملات واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولت حداقل ۲ ماه پس از ثبت اطلاعات کل واحدها نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امکان‌پذیر خواهد بود. به گزارش بورس‌پرس، محمدرضا معتمد مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس طی اطلاعیه‌ای به کلیه فعالان بازار سرمایه اعلام کرد: به پیوست مصوبات جلسات ۱۷ و ۲۰ فروردین هیات وزیران در راستای اجرای تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری و تصویب اساسنامه نمونه صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع بند فوق ابلاغ می‌شود. علاوه بر این بر اساس مصوبه ۱۱ فروردین شورای عالی بورس در هر مرحله از پذیره نویسی، انجام معاملات واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری فوق حداقل ۲ ماه پس از ثبت اطلاعات کل واحدهای پذیره نویسی شده نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امکان‌پذیر خواهد بود.

علت عدم انتشار صورت‌های مالی سالانه هلدینگ دارویی

هلدینگ دارویی علت عدم انتشار صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۹۸ تاکنون را عدم شناسایی سود حاصل از سرمایه‌گذاری چهار شرکت زیرمجموعه اعلام کرد. به گزارش بورس پرس، گروه دارویی سبحان که با سرمایه 273.5 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حضور دارد درباره انتشار صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۹۸ توضیح داد و در جریان معاملات روز گذشته با رشد 5 درصدی قیمت و صف خرید روبه‌رو شد.

براین اساس، «دسبحا» درباره انتشار صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۹۸ اعلام کرد: سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های سبحان دارو، البرز دارو، کی بی‌سی و سبحان انکولوژی به دلیل برگزار نشدن مجامع تا آن تاریخ شناسایی نشده که به محض برگزاری مجامع شناسایی خواهد شد.

 

ارسال نظر