شاخص کل 0.3 درصد رشد کرد

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۱۲۷

گروه بورس|

رشد کم‌رمق شاخص کل بورس تهران در روز سه‌شنبه نیز تداوم یافت و به موجب آن نماگر اصلی بازار سهام موفق به رشدی بیش از هزار و 948 واحد نشد. در این روز افزایش 0.3 درصدی شاخص کل که بیش از هر چیز تحت تاثیر افزایش قیمت در نمادهای «فارس»، «همراه» و «کگل» رقم خورد موجب شد تا این نماگر به سطح 626 هزار و 744 واحد برسد. بر اساس آمارهای معاملاتی، دیروزاکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۱۸ واحد افزایش معادل ۰.۳۱ درصد به ۱۶۶ هزار و ۹۳۹ واحد، شاخص کل «هم‌وزن» با (۵۲۸) واحد افت معادل (۰.۲۴) درصد به ۲۱۹ هزار و ۷۵۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۳۵۱) واحد افت معادل (۰.۲۴) درصد به ۱۴۵ هزار و ۷۴۸ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۰۰۵) واحد افت معادل (۰.۳۸) درصد به ۷۹۵ هزار و ۲۴۳ واحد، شاخص بازار اول با (۱۰۰۵) واحد افت معادل (۰.۲۳) درصد به ۴۳۹ هزار و ۳۰۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۷۱۳ واحد رشد معادل ۱.۱۱ درصد، به یک هزار و ۳۴۵ واحد رسید. از سویی دیگر روز گذشته ۶ نماد « فارس با ۲۹۳۵ واحد، همراه با ۷۱۷ واحد، کگل با ۶۵۷ واحد، اخابر با ۵۳۸ واحد، کچاد با ۵۰۴ واحد و تاپیکو با ۴۲۶واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

بر اساس آنچه که در بورس تهران به ثبت رسیده است، روز گذشته شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «رادیویی با ۲۴۱ واحد صعود معادل ۴.۶۳ درصد به ۵ هزار و ۴۴۳ واحد، محصولات چرمی با ۷۴۰ واحد افزایش معادل ۴.۲۷ درصد به ۱۸ هزار و ۹۷ واحد، سایر معادن ۷۹۳۷ واحد رشد معادل ۲.۸۹ درصد به ۲۸۳ هزار و ۲۳ واحد، تامین آب، برق و گاز با (۳۸) واحد افت معادل (۳.۱۹) درصد به یک هزار و ۱۷۱ واحد، مواد دارویی با (۲۷۲۸) واحد کاهش معادل (۳.۲۸) درصد به ۸۰ هزار و ۵۵۶ واحد، فرآورده نفتی با (۵۵۶۷۱) واحد افت معادل (۳.۲۹) درصد به یک هزار و ۶۳۷ واحد، ذغال سنگ با (۹۸۹) واحد کاهش معادل (۳.۹۴) درصد به ۲۴ هزار و ۱۶۲ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز گذشته بازار سهام حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «ولغدر، فاذر، فارس، مرقام، همراه، کفرا و واعتبار» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فلوله، دارو، کلوند، شبریز، ولیز، شلعاب و ثمسکن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای دیروز بورس، در یک میلیون و ۱۱۶ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس نیز کلیت معاملات تا حد زیاد به بورس تهران شباهت داشت، با این حال معاملات این بازار به رشد شاخص اصلی این بازار منتهی نشد. بر این اساس در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل 45 واحد افت کرد و به رقم 7 هزار و 997 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 503 هزار میلیارد تومان بالغ شد. روز سه شنبه معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از دو و نیم میلیارد سهام حق‌تقدم اوراق مالی در قالب 787 هزار فقره معامله و به ارزش 3414 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

ارسال نظر