شاخص کل به کانال 494 هزار واحدی سقوط کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۶۲۱

گروه بورس|

دومین روز معاملات هفته جاری نیز با افت شاخص‌های بورس و فرابورس به اتمام رسید. در این روز شاخص کل بورس تهران 8 هزار و 569 واحد افت کرد و با گذر از حمایت روانی 500 هزار واحدی به سطح 494 هزار واحد رسید. در این روز کاهش 1.7 درصدی ارزش بورس سبب شد تا بهای مجموع سهم‌های این بازار مجددا به سطح هزار و 800 هزار میلیارد تومان بازگردد.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به‌طوری که شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۲۳۰۲) واحد افت معادل (۱.۷۲) درصد به ۱۳۱ هزار ۶۸۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۳۴۵) واحد ریزش معادل (۱.۹۰) درصد به ۱۷۲ هزار و ۳۸۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۲۲۵) واحد افت، معادل (۱.۹۰) درصد به ۱۱۴ هزار و ۶۸۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۳۸۷۵) واحد ریزش، معادل (۲.۱۶) درصد به ۶۲۸ هزار و ۲۳ واحد، شاخص بازار اول با (۶۷۸۷) واحد افت معادل (۱.۹۰) درصد به ۳۴۹ هزار ۵۸۱ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۵۳۱۶) واحد ریزش معادل (۱.۴۴) درصد به یک هزار و ۴۷ واحد رسید.از سوی دیگرجزییات داد و ستدهای روز گذشته حکایت از آن دارد که در این روز ۵ نماد « فولاد با (۴۵۷) واحد، پارس با (۴۱۴) واحد، وغدیر با (۳۶۲) واحد، حکشتی با (۳۱۵) واحد، و حکشتی با (۳۱۳) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

بر اساس آمار به ثبت رسیده در بورس تهران در خلال معاملات روز قبل اکثر شاخص صنایع تالار شیشه‌ای با نوسان مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۱۵۲۰ واحد رشد معادل ۴.۹۸ درصد به ۳۲ هزار و ۲۷ واحد، فنی مهندسی با ۱۲۹ واحد افزایش معادل ۳.۵۲ درصد به ۳ هزار و ۸۰۶ واحد، سایر معادن (۶۶۵۶) واحد افت معادل (۳.۳۸) درصد به ۱۹۰ هزار و ۲۲۸ واحد، سایر مالی (۳۷۴) واحد کاهش معادل (۴.۱۴) درصد به ۱۰ هزار و ۶۷۶ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۱۳) واحد کاهش، معادل (۴.۷۵) درصد به ۳۶۶ واحد، حمل و نقل (۷۲۵) واحد افت معادل (۴.۹۴) درصد به ۱۸ هزار و ۴۹۴ واحد، اداره بازارهای مالی با (۳۲) واحد کاهش معادل (۳.۸۹) درصد به ۸۰۹ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی ثبت طی روز شنبه در بازار سهام حاکی از آن است که قیمت سهام نمادهای «بکام، لپارس، غشصفا، چکاران، دابو، تپمپی و غشان» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ددام، شبریز، بترانس، وپخش، کالا، کبافق و ونیکی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۶۹۶ هزار و ۱۶ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۴۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس ایران سمت و سوی کلی معاملات همانند بورس تهران بود به‌طوریکه شاخص کل این بازار در پایان معاملات روز گذشته 74 واحد کاهش یافت و به رقم 6 هزار و 509 رسید. ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از 394 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

در این روز معامله‌گران فرابورس ایران بیش از 1.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 152 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 739 میلیارد تومان داد و ستد کردند. گفتنی است طی روز گذشته در فرابورس ایران حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان داد و ستد کردند که این مقدار نقدینگی جدید برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده است.

 

ارسال نظر