رویداد

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۳۵۰

«ساوه» با ۲۳۵۰ تومان  به بازار سهام آمد

با هدف بهره‌مندی دارندگان واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مزایای عرضه‌های اولیه در نظر گرفته شده است که در روز کاری پس از عرضه اولیه، تعداد ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم ساوه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با قیمت ثابت کشف‌ شده در فرایند عرضه اولیه، عرضه شود. به گزارش سنا، دیروز ۲۱ اسفند عرضه اولیه ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم «ساوه» متعلق به شرکت سیمان ساوه در فرابورس ایران رقم خورد. روز جاری نوبت به هفدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس رسید که با عرضه بخشی از سهام شرکت سیمان ساوه و کشف قیمت هر سهم این شرکت به ارزش ۲۳ هزار و ۵۰۰ ریال در نماد «ساوه» انجام شد. در این عرضه، تعداد یک میلیون و ۶۱۸ هزار و ۳۹۵ کد معاملاتی مشارکت کردند که به یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۶۰۸ کد، فرایند تخصیص سهم در حال انجام است. دامنه قیمت در عرضه اولیه ساوه که با روش ثبت سفارش صورت گرفت از مبلغ ۲۲، ۵۰۰ تا ۲۳,۵۰۰ ریال تعیین شده بود که هر سهم شرکت سیمان ساوه در سقف این دامنه، قیمت خورد. همچنین با هدف بهره‌مندی دارندگان واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مزایای عرضه‌های اولیه، در نظر گرفته شده است که روز کاری پس از عرضه اولیه، تعداد ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم ساوه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با قیمت ثابت کشف‌شده در فرایند عرضه اولیه، عرضه شود. کارگزاری صباتامین علاوه بر آنکه مدیر این عرضه بود، به عنوان متعهد خرید، تعهد خرید ۵۰ درصد از سهام ساوه در روز عرضه اولیه را داد.

«زکوثر» با ۱۳۱۲ هزار تومان وارد بورس شد

عرضه اولیه و ۱۵ درصدی سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در بورس انجام و هر سهم با ۱۳۱۲ تومان کشف قیمت شد. بعد از عرضه اولیه ۹ درصدی سهام سیمان ساوه که صبح دیروز با ۲۳۵۰ تومان در فرابورس انجام شد، ۱۵ درصد از سهام سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر هم در بورس تهران عرضه و با ۱۳۱۲ تومان کشف قیمت شد. این واگذاری شامل ۴۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم «زکوثر» با محدوده قیمتی ۱۲۴۵ تا ۱۳۱۲ تومانی هر سهم و سهمیه ۴۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی بود، اما مانند همیشه به دلیل تقاضای زیاد سرمایه‌گذاران، مقرر شد به هر فرد ۲۰۱ سهم تعلق گیرد که به نقدینگی حدود ۲۶۳ هزار تومانی نیاز بود.

یک میلیون و ۶۴۴ هزار نفر قادر به خرید این شرکت تازه وارد با سرمایه ۲۷۵ میلیارد تومانی و وابسته به سازمان اقتصادی کوثر شدند تا همچنان رکورد حضور یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۵۲۸ خریدار در عرضه اولیه هفته گذشته تامین سرمایه ملت پابرجا بماند. عرضه اولیه صبح دیروز سیمان ساوه نیز نتوانسته این رکورد را جابه‌جا کند. طی سال جاری سهام ۲۳ شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف‌آباد، ژلاتین کپسول، پلی پروپیلن جم، سیمرغ، دارویی ره‌آورد تامین، پتروشیمی نوری، پخش هجرت، غلتک‌سازان سپاهان، جنرال مکانیک، نیلی صنعت کرمان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، فولاد سپید فراب کویر، توزیع داروپخش، سرمایه‌گذاری آوای نوین، ذوب روی اصفهان، کلر پارس، توسعه مالی مهر آیندگان، پدیده شیمی قرن، تامین سرمایه ملت، دوده فام، پتروشیمی تندگویان و سیمان ساوه عرضه اولیه شده و سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر هم بیست و چهارمین شرکت جدید محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر