روی خط خبر

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۲۶۸

کمک به تعدیل قیمت در سهام «هپکو»

در حالی که 60.72 درصد سهام هپکو بعد از خصوصی‌سازی به دولت برگشت، یک‌درصد از این سهام برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت در فرابورس عرضه شد. به گزارش فارس، علیرضا صالح رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه آیا از 60.72 درصد سهام هپکو که در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد، یک درصد واگذار شده است، گفت: این سهام در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است که باید همه آن را بفروشیم، اما فعلاً اولویت اصلی این است که یک ثباتی در تولید و مدیریت این شرکت صورت بگیرد و بنابراین اگر یک درصد از این سهام را فروخته‌ایم، در راستای وظایف خود عمل کرده‌ایم.  رییس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: فروش یک‌درصد از سهام برای تعادل‌بخشی بازار صورت گرفته است.

در عین حال یک عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی نیز در این زمینه گفت: وقتی قیمت سهام هپکو که در بازار حدود 80 تا 90 تومان بود، یک‌باره به 460 تومان یعنی حدود 5 برابر افزایش یافت و در حالی که هیچ اتفاق خاصی در شرکت رخ نداده بود، سهامدار عمده یعنی سازمان خصوصی‌سازی تصمیم گرفت، یک درصد از سهام دراختیار را بفروشد تا تعادلی در قیمت بازار اتفاق افتد. وی تأکید کرد: در این زمینه همه مسوول هستند، از مقام ناظر بازار تا سازمان خصوصی‌سازی و باید کمک کنیم تا سهام به صورت عادی باشد بی‌جهت بالا نرود.

جزییات افزایش سرمایه یک هلدینگ اقتصادی

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات جزییات افزایش سرمایه این هلدینگ را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، مرتضی علی اکبری درمورد افزایش سرمایه هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات توضیح داد: افزایش سرمایه از ۴۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه فعلی به ۵۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خواهد بود ... به‌طور کلی افزایش سرمایه ۳۶.۲۳ درصد است که ۲۹.۶۳ درصد از محل مطالبات و آورده نقدی و ۶.۰۶ درصد از محل سود انباشته است.

وی با بیان اینکه سود انباشته شرکت به افزایش سرمایه تبدیل خواهد شد، ادامه داد: به ازای هر صد سهم به کسی که سهام‌دار هلدینگ است، ۳۰ سهم حق تقدم تعلق می‌گیرد. همچنین به ازای هر صد سهم شش سهم جایزه هم تعلق می‌گیرد. معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه تا قبل سال جدید در روزنامه آگهی می‌شود، اظهار کرد: سهام داران ۶۰ روز فرصت دارند که در افزایش سرمایه شرکت کنند. البته در مجمع به حق تقدم افزایش سرمایه سود تعلق نمی‌گیرد زیرا تا زمان برگزاری مجمع نمی‌توان در اداره ثبت شرکت‌ها، ثبت کنیم.

درخواست  الکترونیکی «رفع ممنوعیت معامله بورسی»

اشخاص حقیقی و حقوقی که به دلیل عدم استفاده طولانی مدت از کد بورسی خود ممنوع‌المعامله شده‌اند، درخواست رفع ممنوعیت معامله خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

به گزارش سنا، مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های IT  بازار سرمایه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به دلیل عدم استفاده طولانی مدت از کد بورسی خود ممنوع‌المعامله شده‌اند، درخواست می‌شود به جای مراجعه حضوری به شرکت‌های کارگزاری یا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، درخواست رفع ممنوع‌المعامله شدن خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند. براین اساس:  

۱. اگر تاکنون سجامی نشده‌اند، به سایت سجام به آدرس  https: //profilesejam.csdiran.com مراجعه و فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کنید.

۲. به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه به آدرس

 https://ddn.csdiran.com مراجعه کرده و با انتخاب گزینه میز خدمت الکترونیک، درخواست رفع ممنوع‌المعامله بودن را ثبت کنید.

عرضه اولیه «زکوثر» در روز جاری

عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر با نماد (زکوثر) امروز انجام می‌شود.

به گزارش سنا، به نقل از روابط عمومی بورس تهران، تعداد ۴۱۲ میلیون وپانصد هزار سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر به عنوان پانصد و سی و پنجمین شرکت پذیرفته شده برای اولین‌بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود .

این میزان سهم در بخش «کشاورزی»، گروه «پرورش حیوانات» و طبقه «نگهداری سایر حیوانات، تولید محصولات حیوانی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «زکوثر» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

 

ارسال نظر