روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۱۸۰

  سود هر سهم «کفپارس» به نیمه رسید:  شرکت فرآورده‌های نسوز پارس در دوره ۱۲ منتهی به ۳۰ دی آذر ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۵ هزار و ۱۱ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۱۱ هزار و ۴۱۸ ریال اعلام شده بود، از کاهش ۵۶ درصدی برخوردار است.

به گزارش سنا، شرکت فرآورده‌های نسوز پارس با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت فرآورده‌های نسوز پارس در دوره یاد شده، مبلغ ۵۰۱ میلیارد ۱۰۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۵ هزار و ۱۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از کاهش ۵۶ درصدی برخوردار است. این شرکت بورسی، سود انباشته پایان سال را با کاهش ۵۱ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، یک هزار و ۲۱۴ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال اعلام کرده است. «کفپارس» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به آذر ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ یک هزار و ۱۴۱ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۱ هزار و ۴۱۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

  سرمایه «سمگا» افزایش می‌یابد:  سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۵۰ درصدی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌هام وافقت کرد. افزایش سرمایه ۵ هزار و ۳۶۲ میلیارد و ۴۰۷ میلون ریالی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران از مبلغ یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶ هزار و ۶۶۲ میلیارد و ۴۰۷ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. افزایش سرمایه گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران به منظور جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات (سهامی خاص) و افزایش توان عملیاتی شرکت خواهد بود.

  پیشنهاد افزایش سرمایه «غشان»:  هیات‌مدیره شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان پیشنهاد افزایش سرمایه یک هزار و ۴۶۶ میلیارد و ۴۲ میلیون ریالی، معادل ۷۴۳ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۶۸۶ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «غشان» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  «کساوه» صورت‌های مالی ۹ماهه منتشر کرد:  شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا، گزارش صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ را منتشر کرد. شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا در گزارش ۹ماهه سود هرسهم را ۷۲۸ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۱۳۲درصد افزایش داشته است. این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را ۴۸۰میلیارد ریال و سود خالص آن را ۳۸۵میلیارد ریال اعلام کرده است. همچنین سود انباشته آن نیز به ۵۲۷میلیارد ریال بالغ شده است. «کساوه» در برنامه‌های خود به تولید با استفاده حداکثری از ظرفیت قابل دسترس اشاره دارد. همچنین فروش محصولات نیز با تمرکز بر بازارهای صادراتی در دستور کار شرکت قرار دارد. این شرکت در خصوص جزییات منابع تامین مالی در پایان دوره اعلام کرد که تأمین مالی شرکت عمدتاً از محل فعالیت‌های عادی عملیاتی شرکت صورت پذیرفته است. علاوه بر این با توجه به تعهد شرکت در خصوص حفظ منافع سهامداران، سیاست شرکت در جهت تامین سرمایه در گردش از محل درآمدهای حاصل از عملیات جاری شرکت، و جهت اجرای پروژه‌ها اخذ تسهیلات بانکی بلندمدت و تأمین بخشی از محل سود انباشته است. «کساوه» اجرای پروژه افزایش ظرفیت تولید محصولات پرسلانی لعاب پولیش و اجرای پروژه تولید محصولات سایز بزرگ پرسلانی (اسلب) را از سایر برنامه‌های با اهمیت خود اعلام کرد.

سرمایه «کویر» افزایش می‌یابد:  سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر از محل سود انباشته موافقت کرد. افزایش سرمایه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر از مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. افزایش سرمایه شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر به منظور تأمین بخشی از منابع جهت احداث و بهره‌برداری خط تولید شمش و بیلت خواهد بود. همچنین براساس این گزارش، مجمع عمومی فوق‌العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات‌مدیره تفویض کند تا هیات‌مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.

بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «کویر» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

 

ارسال نظر