تخصیص عرضه‌‌اولیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۹۹۹

اگر بخش عمده‌ای از این عرضه‌های اولیه‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص یابد، همزمان شاهد افزایش مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها و بورسی فعال‌تر و پویاتر هستیم.

به گزارش بورس‌نیوز، علیرضا قدرتی، در بررسی بازار روز گذشته گفت: شاهد حرکت بازار در مسیر سه‌ماهه خود هستیم. وی ادامه داد: بورس تحت تاثیر ورود نقدینگی و سرمایه‌های سرگردان روندی مثبت و رو به رشد در پیش گرفته و به نظر می‌رسد این روند با توجه به تداوم ورود نقدینگی‌ها ادامه‌دار باشد.  قدرتی به اثرات نامطلوب بیماری کرونا بر بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: این بیماری ترسی در بازار ایجاد کرده بود، اما تداوم ورود پول و اقبال سهامداران در کنار گزارش‌های خوب و وضعیت مناسب شرکت‌ها در بورس کالا همگی دست به دست هم داده و مسیری رو به رشد را برای بازار سرمایه فراهم ساخته است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر عرضه‌های اولیه «ارزان» بر بورس خاطرنشان کرد: در همه بورس‌های دنیا موضوع IPO (عرضه اولیه) حیاتی بوده و نبض تپنده آن محسوب می‌شود؛ بازار سرمایه تحت تاثیر عرضه اولیه‌های متنوع و تعداد زیاد، پویایی بیشتری را همراه با جلب سرمایه تجربه خواهد کرد.

 

  عرضه‌های اولیه ارزان نیست

وی ادامه داد: نمی‌توان از کلمه ارزان برای عرضه‌های اولیه استفاده کرد چرا که بسیاری از ‌IPOها به قیمت بوده و تحت نظر کارشناسان، مراجع مورد اطمینان ارزیابی شده و توسط شرکت‌های تامین سرمایه و مشاوران سرمایه، ارزش‌گذاری شده و به قیمت هستند.

قدرتی تصریح کرد: با توجه به کمبود عرضه‌های اولیه و اقبال جدی بازار سرمایه، رشد زیادی را برای عرضه اولیه‌های اخیر شاهد بودیم. لازم است راهکار‌هایی برای جلوگیری از این رشد اجرایی شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر بخش عمده‌ای از این ‌IPOها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص یابد، همزمان شاهد افزایش مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها و بورسی فعال‌تر و پویاتر هستیم.

 

ارسال نظر