اصلاح نیمی از سقوط شنبه تنها در یک روز

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۳۸

گروه بورس| روز گذشته شاخص کل بورس تهران پس از یک سقوط 18 هزار واحدی (3.44 درصد) به مدار رشد بازگشت و توانست با ثبت صعود 9 هزار و 782 واحدی (1.93 درصد) تقریبا نیمی از این صعود را جبران کند. براین اساس رشد نماگر اصلی بازار سهام در این روز به این شاخص را به سطح 515 هزار واحد رساند و توانست با این رشد 1.9 درصدی تقریبا نیمی از ریزش روز قبل را جبران کند.

براساس معاملات روز گذشته بیش از ۶ میلیارد و ۲۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۲۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۸۸۳ واحد افزایش به ۱۷۴ هزار و ۴۶۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۲۵۱ واحد رشد به ۱۱۶ هزار و ۱۵۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۴ هزار و ۲۸۷ واحد افزایش به رقم ۶۵۰ هزار و ۳۱۴ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ۸۷۳ واحد و شاخص بازار دوم ۲۵ هزار و ۴۲۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۹۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۸۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید) با ۳۷۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۳۳۹ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن با ۳۱۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۵۷ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۲۲۷۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۵۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۴۳ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۰۵ واحد، پارس سویچ (به سویچ) با ۹۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۱ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، روز گذشته نماد بانک تجارت، سایپا، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۰۶ میلیون و ۶۴۰ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۴۰ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۶۷۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۸۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه کوثر (کوثر)، س. توسعه و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پالایش نفت شیراز (شراز)، نفت پاسارگاد (شپاس) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

ارسال نظر