شاخص کل از فتح کانال 530 هزار واحدی ناکام ماند

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۷۳

گروه بورس|

روز گذشته و در پایان معاملات هفته جاری شاخص کل بورس تهران به‌رغم آنکه در ساعت نخست معاملات به سطح 530 هزار واحدی رسیده بود، از فتح کانال 530 هزار واحدی ناکام ماند و در نهایت با ثبت رشد 5 هزار و 880 واحدی به سطح 524 هزار و 393 واحد رسید. در این روز ارزش بورس تهران برای اولین‌بار در تاریخ فعالیت این بازار هزار و 900 هزار میلیارد تومانی شد. با این حال افزایش قیمت دلار بر روی تابلوی صرافی‌های دولتی به سطح 15 هزار و 600 تومان نه تنها به افزایش ارزش دلاری بازار یاد شده ختم نشد بلکه با کاهش ارزش این بازار به 122 میلیارد دلار، توانست احتمال رشد بیشتر قیمت‌ها را در دل بسیاری از سرمایه‌گذاران تقویت کند.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده طی یک روز اخیر، اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۱۵۶۷ واحد افزایش معادل ۱.۱۳ درصد به ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۰۰۰ واحد رشد معادل ۱.۷۶ درصد به ۱۷۳ هزار و ۹۴۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۹۹۷ واحد افزایش، معادل ۱.۷۶ درصد به ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۴۲۲ واحد کاهش، معادل ۱.۶۲ درصد به ۶۵۵ هزار و ۳۴۴ واحد، شاخص بازار اول با ۴۴۸۹ واحد افزایش معادل ۱.۲۳ درصد به ۳۶۹ هزار ۸۷۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۰۰۲ واحد رشد معادل ۰.۹۹ درصد، به یک هزار و ۱۱۶ واحد رسید.

از سویی دیگر در این روز ۶ نماد « فارس با ۳۴۳۴ واحد، فملی با ۱۰۹۶ واحد، حکشتی با ۵۳۸ واحد، فولاد با ۴۷۴ واحد، کگل با ۴۴۳ واحد و فخوز با ۴۳۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، در پایان معاملات روز چهارشنبه شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «غذایی به جز قند با ۲۱۸۳ واحد صعود معادل ۷.۳۳ درصد به ۳۱ هزار و ۹۷۴ واحد، حمل و نقل با ۱۲۴۰ واحد افزایش معادل ۶.۱۴ درصد به ۲۱ هزار ۴۲۰ واحد، سایر معادن ۷۲۰۲ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۱۵۱ هزار و ۲۵۹ واحد، محصولات کاغذ ۶۲۲۷ واحد افزایش معادل ۵ درصد به ۱۳۰ هزار و ۸۰۱ واحد، وسایل ارتباطی با ۱۱۴۲ واحد رشد، معادل ۵ درصد به ۲۴ هزار و ۱۰ واحد، محصولات چوبی با ۲۹۹۹۵ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به ۶۳۰ هزار و ۶۸۰ واحد، لاستیک با ۵۲۹۲ واحد رشد معادل ۳.۷۲ درصد به ۱۴۷ هزار و ۵۷۶ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز گذشته در بازار سهام حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «حکشتی، غمهرا، بورس، کالا، کماسه، ختور و چکاوه» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کپشیر، سمازن، ختراک، غالبر، کلوند، خاهن و غاذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز چهارشنبه در بورس تهران، در یک میلیون و ۱۴ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۴۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس نیز سمت و سوی کلی معاملات همانند بورس تهران بود. در این روز شاخص کل 52 واحد رشد کرد و به رقم 6 هزار و 744 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 397 تریلیون تومان فراتر رفت.  معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 3.2 میلیارد اوراق بهادار، سهام، حق‌تقدم و واحدهای صندوق‌ها را در قالب 644 هزار معامله و به ارزش 5هزار و 103 میلیارد تومان داد و ستد کردند؛ یعنی در مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران امروز به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسید.

 

ارسال نظر