روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۶۰۷

    سود ۷۵۱ریالی برای هرسهم «قزوین»: شرکت کارخانجات قند قزوین در صورت‌های مالی ۹ماهه از سود ۷۵۱ریالی به ازای هرسهم خبر داد. به گزارش سنا، شرکت کارخانجات قند قزوین در اطلاعیه ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸، سود انباشته این دوره را ۴۳۵میلیارد و ۴۶۶میلیون ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته با افت ۱۶درصدی مواجه شده است. این شرکت سود عملیاتی دوره ۹ماهه را ۲۸۵میلیارد ریال و سود خالص را ۲۴۸میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته به ترتیب با افت ۳درصدی و رشد ۳درصدی همراه شده است. «قزوین» در تشریح اهداف خود اعلام کرده است که قصد افزایش جذب مواد اولیه (چغندرقند) را دارد. همچنین افزایش راندمان تولید شکر، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و افزایش سهم از بازار فروش را در برنامه خود قرار داده است. از سوی دیگر این شرکت در ۹ماه فعالیت خود توانسته ۳۹هزار و ۳۲تن از محصولات خود را به ارزش یک هزار و ۲۵۶میلیارد و ۵۷۰میلیون ریال به فروش برساند و از این محل سود ناخالص ۲۹۹میلیارد و ۶۲۵میلیون ریالی شناسایی کند. همچنین برای دوره مالی ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸، پیش‌بینی کرده است فروش شرکت ۲۴هزار و ۳۲۳تن به ارزش ۶۸۴میلیاردو ۷۴۸میلیون ریال خواهد بود. «قزوین» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام کرده که نرخ فروش محصولات برای دوره ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ با توجه به وضعیت عرضه و تقاضای بازار پیش بینی می‌شود شکر با نرخ مصوب بهفروش برساند.

    «کیمیا»، ۹ماهه ۱۴۹۶ ریال سود کنار گذاشت:  شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان در صورت‌های مالی ۹ماهه خود اعلام کرد برای هرسهم یک هزار و ۴۹۶ریال سود کنار گذاشته است. شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان توانسته در ۹ماه از فعالیت خود منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ سود عملیاتی را با رشد ۶۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته به مبلغ ۳۱۸میلیارد ریال برساند. همچنین سود خالص شرکت نیز با افزایش ۶۳درصدی به ۳۴۴میلیارد ریال رسید. این شرکت در گزارش منتشر شده خود اعلام کرد سود هرسهم تحقق یافته با افزایش ۶۳درصدی به یک هزار و ۴۹۷ریال بالغ شد و سود انباشته نیز ۸۰۲میلیارد ریال منتشر شده است. «کیمیا» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبری خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که در برنامه‌های شرکت تولید‌کننده انواع کنسانتره سولفیدی و اکسیدی سرب و روی با کیفیت مطلوب قرار دارد و با توجه به نقش و اهمیت روز افزون این محصول در صنایع پایین دست، این شرکت مصمم است جهت دستیابی بهتر به اهداف ترسیم شده و افزایش سوددهی و همچنین تامین نیاز شرکت‌های تولید‌کننده شمش و جلب رضایت مشتریان خود، در چارچوب سیستم مدیریت کیفیت شرکت عمل کند و براساس استانداردهای بین‌المللی و رعایت استانداردهای ملی و الزامات قانونی و نیازمندیهای خاص مشتریان اقدام کند. این شرکت در این راستا به دنبال افزایش راندمان تولید و بهبود کیفیت محصولات با استفاده از روش‌های نوین است، همچنین شرکت همواره جهت ارتقای سوددهی درصدد برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تولید و فروش در زمان مناسب (L.M.E بالا) است تا از این طریق موجبات رشد سوددهی را فراهم کند.

    رشد ۵۷ درصدی سود «وهور»:  شرکت مدیریت انرژی تابان هور در صورت‌های مالی ۱۲ماهه اعلام کرد سود هر سهم با رشد ۵۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته به مبلغ ۳۶۳ریال رسید. شرکت مدیریت انرژی تابان هور در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸، با اشاره به رشد ۷۵درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مالی گذشته، رقم آن را یک هزار و ۶۳۹میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین سود خالص این شرکت با افزایش ۵۷درصدی به یک هزار و ۴۵۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با افزایش ۷۸درصدی به یک هزار و ۶۸۰میلیارد ریال بالغ شده است. «وهور» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس خود از رشد ۳میلیون ریالی آن خبر داد. در این پرتفوی، بهای تمام شده با کاهش ۳میلیاردو ۸۱۷میلیون ریالی به ۲میلیون ریال و بهای تمام شده با کاهش ۳میلیارد و ۹۵۰میلیون ریالی به مبلغ ۵میلیون ریال رسید. این شرکت طی مدت مورد گزارش کل مبلغ سهام واگذار شده را ۱۲میلیاردو ۲۶۹میلیون ریال اعلام کرد که سود این واگذاری ۸۹۵میلیون ریال منتشر شد. همچنین کل مبلغ بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده به ۴میلیارد و ۲۹۵میلیون ریال بالغ شد. «وهور» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که اهداف آتی شرکت در خصوص ترکیب پرتفوی را می‌توان به دو بخش اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم کرد. در اهداف کوتاه‌مدت که شامل یکسال آتی می‌شود تغییر خاصی مد نظر نخواهد بود و فقط راه‌اندازی پروژه‌های در دست تکمیل به منظور افزایش ظرفیت تولید را می‌توان ذکر کرد. ولی در خصوص اهداف بلندمدت می‌توان به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش انرژیهای نو مانند بادی، زمین گرمایی و سایر موارد از این دست اشاره کرد. همچنین در برآوردی که این شرکت از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی دارد می‌توان به بخش تامین مالی از طریق تهاتر هزینه برق شرکت‌های گروه اشاره کرد. در مورد هزینه مالی باید گفت با توجه به اینکه شرکت مشمول شناسایی هزینه مالی به دلیل خرید سهام نیروگاه منجیل از سازمان خصوصی‌سازی است به دلیل وجود مطالبات از مدیریت شبکه برق کشور، بدهی مزبور با مطالبات تهاتر شده و بر این اساس هزینه مالی مزبور اثر نقدی بر شرکت وارد نخواهد کرد.

 

ارسال نظر